[zorp-hu] Zorp 3.9 release

Szilárd Pfeiffer pfeiffer.szilard at balabit.hu
2011. Feb. 21., H, 18:05:10 CET

On h, 2011-02-21 at 15:15 +0100, Kosa Attila wrote:
> A zorp regen sem volt olyan, hogy kapasbol barki tudta volna
> hasznalni, es egyre inkabb nem olyan. Hasznalhato dokumentacio
> nelkul mit gondoltok, ki fogja kiprobalni, elkezdeni hasznalni?
> Ha a csomagban lenne hasznalhato doksi, vagy legalabb annyi, hogy
> hol talalhato olvasnivalo az elindulashoz, az - szerintem -
> lenditene a dolgon. Ehelyett ezereves dolgok szerepelnek benne,
> es ami kulon bosszanto(tt engem), hogy friss datumu (peldaul 2010
> augusztusi) fajlokban.

A fentiek teljesen jogos észrevételek, amikre tekintettel kell lennünk a
következő release-ek során, azonban ...

> Persze ha csak az a celkozonseg, akik eddig is hasznaltak zorpot,
> akkor erthetobb a helyzet. Akkor viszont ahhoz, hogy valtsanak az
> ujabb verziora, kell valami "beetetes", peldaul uj proxyk,
> amelyek eddig nem voltak a gpl-es verzioban - de ezt is csak
> meglepeteskent akarjatok kesobb elmondani. Nem vagyok meggyozodve
> arrol, hogy ez eleg lesz ahhoz, hogy komoly "ajanlatok" nelkul
> sokan nekiessenek kiprobalni.

... a mostani (3.9.0) release elsődleges - bár közel sem kizárólagos -
célközösségét azok képezik, akik már régebb óta használnak Zorpot. Ezzel
együtt több, ahogy írtad "ajánlatot" is megfogalmaztunk:

"új SSL framework révén minden proxy alkalmassá válik titkosított
forgalom kezelésére stackelés nélkül, beleértve az automatikus
kulcsgenerálást (keybridge) is, ami eddig csak a Zorp Pro verziókban
volt elérhető"

"Proxyk tekintetében is várható érdemi bővülés, de ez egyelőre legyen a
következő release-ek meglepetése."

Utóbbi, a rendszeres kiadásra vonatkozó ígérettel együtt azt gondolom
elegendő - ahogy írod - "beetetés" lehet.

> Persze lehetseges, hogy csak engem bosszantanak ezek a dolgok, es
> a valosag sokkal derusebb, mint ahogy en latom. Ebben az esetben
> elnezest kerek, hogy ilyeneket irtam. Nem celom, hogy megbantsam
> a fejlesztoi gardat, jobbito szandekkal szulettek a leveleim.

Ha téged bosszantanak már az sem jó hír, ha többeket az mégannyira sem.
Amit kérünk, hogy adassék meg nekünk a lehetőség arra, hogy bizonyítsuk
(a mostani kiadás tényén túl is), szeretnénk a GPL változattal aktívan
foglalkozni.

Üdv,
Szilárd

u.i.:
A jobbító szándékot köszönjük és a későbbiekben is szívesen látjuk.