[zorp-hu] Zorp 3.9 release

Lázár Imre imre at balabit.hu
2011. Feb. 21., H, 20:56:06 CET

2011.02.21. 15:15 keltezéssel, Kosa Attila írta:

> A zorp regen sem volt olyan, hogy kapasbol barki tudta volna
> hasznalni, es egyre inkabb nem olyan. Hasznalhato dokumentacio
> nelkul mit gondoltok, ki fogja kiprobalni, elkezdeni hasznalni?
> Ha a csomagban lenne hasznalhato doksi, vagy legalabb annyi, hogy
> hol talalhato olvasnivalo az elindulashoz, az - szerintem -
> lenditene a dolgon. Ehelyett ezereves dolgok szerepelnek benne,
> es ami kulon bosszanto(tt engem), hogy friss datumu (peldaul 2010
> augusztusi) fajlokban.
>
> Persze ha csak az a celkozonseg, akik eddig is hasznaltak zorpot,
> [...]
Szia Zsiga!

Ezt a dokumentációs hibát nyilván ki fogjuk javítani.
A mostani kiadás nem tökéletes, mint ahogy semmi sem az.
Elég sokat dolgoztunk rajta, hogy egyáltalán olyan állapotba kerüljön,
hogy ki lehessen adni. Most értünk el odáig, hogy ezt megtettük.
Egy dokumentációs hiba miatt nem gondolom, hogy várnunk kellett volna.

Az internet egyébként tele van zorp doksival. Csak a honlapunkon
legalább 50 különálló anyag érhető el csak a zorphoz kapcsolódóan.
Tudom, hogy ezek nem kifejezetten gpl-hez íródtak,
de nagyon hasznosak. Itt találod:
http://www.balabit.com/support/documentation

Ezek közül talán a refguide ami leginkább nektek kell.
Azok a funkciók, amit a zorp proxykkal meg lehet csinálni itt le van írva.
http://www.balabit.com/sites/default/files/documents/zorp-3.3-guides/zorp-gateway-v3.3-guide-reference-en.html/index.html-single.html

Néhányan felvállaltuk, hogy visszük egy kicsit a zorp-gpl zászlaját, és
egy kicsit fellendítjük a zorp körüli közösséget.
Ha valaki elakad, itt a listán fogunk segíteni.

Beetetésnek pedig javaslom, hogy az FTP StartTLS-t próbáld ki.

üdv,

i.