[zorp-hu] zorp & ipvs

Deim Agoston ago at lsc.hu
2006. Ápr. 11., K, 21:25:12 CEST

Pásztor Lénárd Zoltán wrote:

> Stressz tesztnel tartok a konfiggal. Sajna nem tul jok az eredmenyek.
> A site ahol hasznalnam 2-3 millio oldal letoltest szolgal ki naponta.
> Ennek a zorp (alap beallitasokkal) a toredeket sem szolgalja ki egy
> AMD Athlon(tm) XP 2000+, 256M ram gepen.

Bocs, nem okoskodni akarok, de nem kevés ez a 256MB RAM és a proci
teljesítmény egy ilyen oldalszám kiszolgálásának áteresztéséhez?

Kis számítás: 1 nap = 86400 másodperc
Alsóhangon 2 millió kérést mondtál
Az, ha nem is peakekkel, hanem egyenletes eloszlással számolunk, akkor
23.148/mp kapcsolattal kell számolni. Ha ennyi SSL handshaket, SSL réteg
lebontást és visszacsomagolást +  a protokoll elemzést és a regexp
fordítást megcsinálod, ekkora gépen, akkor kiveszem pár bordámat, hogy
lejjebb tudjak hajolni... a többit a fantáziádra bízom. Arról nem is
beszélve, hogy tekintsünk 4 időzónát, amiben működni kell, ami 24 órás
napokkal számolva 12 órás munkaidőt feltételez. Az kb 46 kapcsolat
másodpercenként. És akkor most lefele kerekítettem és "csak" 2 millió
látogatóval számoltam. És ugye megy még az oprendszer, az UML-ek stb.
Egyéb problémákról - hálókártya áteresztőképessége, alaplapi
kommunikáció sebessége, adatok ramból CPU-ba történő oda-visszavitele,
hát... Hivatalos termékleírásban és más teszteken, ha jól emlékszem
valami jobb hardveren, de csak HTTP forgalmat elemezve pár ezer egyidejű
kapcsolat működik, de az más vas kategória.

Röviden: ezt a konfigot erre a feladatra komolyan gondoltad? Vagy aki
kiadta feladatot, hogy old meg ezzel? Szerintem a lehetetlent karcoljuk.

Ago
ui.: a látszattal ellentétben nem lealázni akarlak vagy flamelni, de
nézzük már meg reálisan a lehetőségeket... persze, ha tévednék, akkor én
lennék a legboldogabb, mert még jobban tudnám nyomni a Zorp-ot. De a
Balabites fejlesztők remélem majd kiigazítanak, ha hülyeséget írok