[zorp-hu] Zorp 3.9 release

Balazs Scheidler bazsi at balabit.hu
2011. Ápr. 12., K, 22:30:56 CEST

On Tue, 2011-04-12 at 15:07 +0200, Kosa Attila wrote:

> Nem tudom, hogy jo-e, ha ide kuldom a listara a bug-nak gondolt
> dolgokat, de majd szoltok, ha mashova kellene kuldenem.

szerintem egyelore teljesen.

> Amd64-es Squeeze alatt probaltam leforditani. Gond nelkul
> lefordult, miutan a szukseges csomagokat feltettem (a
> dpkg-buildpackage szepen megmondta, hogy mi kell neki). Eloszor a
> libzorpll_3.9.0.1.tar.gz forditasa szukseges, mert egy abbol
> letrejovo csomag kell a zorp leforditasahoz. A zorp telepitesekor
> problemazott, hogy nincs python-openssl, de az apt-get -f install
> felrakta. A zorp telepitese kozben a kovetkezo uzenetek jottek:
>
> insserv: warning: script 'K01zorp' missing LSB tags and overrides
> insserv: warning: script 'zorp' missing LSB tags and overrides

az initscriptbol hianyzik nehany comment, hogy milyen level-en kell
elinditani. nem szep.

> Starting Zorp Firewall Suite:
>
> The following errors occured so far:
> Error opening instances file: /etc/zorp/instances.conf
>
> Ha nem instances.conf.sample nevu fajlt tenne oda a csomag, hanem
> instance.conf lenne a neve, akkor nem lenne ez a hibauzenet.
> Tudom, hogy semmilyen problemat nem okoz, de szerintem csunya :)

ezt eredetileg direkt csinaltuk, de valoban, mai szemmel szerintem rossz
dontes volt.

igazabol nem akartunk konfigot alatenni, nehogy valami alapbol
elinduljon.

de egy ures instances.conf nem art, nem fog forgalmat atengedni, es
legalabb megszunik a hibauzenet.

> Az insserv-es warning-okat is ki lehetne kuszobolni, nem kell sok
> hozza, valami ilyesmi:
>
> ### BEGIN INIT INFO
> # Provides:          zorp
> # Required-Start:    $local_fs $network $syslog
> # Required-Stop:     $local_fs
> # Default-Start:     2 3 4 5
> # Default-Stop:      0 1 6
> ### END INIT INFO
>
> Nem tudom, hogy a $network kell-e, nem biztos, hogy szukseges...

De ha jol ertem, akkor ezeken kivul szepen lefordult, minden kulonosebb
problema nelkul?

Akkor azt hiszem egy dicseretet azert megerdemel a Zorp team, aki ezt
osszerakta. (nem, annak sajnos mar nem vagyok tagja, mint ahogy egyik
fejlesztesi csapatunknak sem.)