[zorp-hu] Beköszönő

Balazs Scheidler bazsi at balabit.hu
2008. Okt. 22., Sze, 10:57:30 CEST

On Tue, 2008-10-21 at 15:38 +0200, Gergely Göröcs wrote:
> Értem, szóval mivel nincs se SMTP se IMAP proxy a Zorp GPL -ben,
> ezért első körben sokat nem érek vele. Azonban meg tudnám tanulni
> a Zorp adminisztrálását, az FTP, SSH, illetve HTTP(S) proxyk helyes
> beállításával, tudnék gyakorolni. Gondolom, később a GPL változatot
> upgradelni lehet rendes fizetősre, így most kipróbálnám hogy képes
> vagyok-e jól használni, és ha igen, és úgy látom hogy célszerű nekünk,
> akkor erről megbizonyosodva tudok szólni az iskolának, hogy vegyenek
> egy rendeset.
>
> Ha a Zorp GPL nem tudja az SMTP -ből kiszedni a virust, spamot, (mert
> [...]

A Zorp alatt van egy Debian alapu op.rendszer (ZorpOS-nek hivjuk), ez
szamos patchet tartalmaz, pl tproxy kernel+iptables: enelkul a zorp nem
fog transzparens modban menni.

A ZorpOS mindig valamilyen Debian alapra epul, pl: a ZorpOS 3.1 sarge
alapu, a ZorpOS 3.3 pedig ubuntu dapper.

Ha nem ZorpOS-es alapra telepitesz, akkor egyenkent, neked kell feltenni
azokat a fuggosegeket, ami a ZorpOS-ben mar adottak. Ez nem mindig
egyszeru, de nem is lehetetlen. Ha jol tudom peldaul Zsiga Debian-on
hasznal Zorpot.

A ZorpOS-hez (jelenleg meg) nincs telepito, a legegyszerubb ugy
telepiteni, ha a megfelelo alaprendszert felrakod (3.1 eseten sarge, 3.3
eseten dapper), majd a weblapunkon levo apt source-okbol lefrissited.

Innentol a legfrissebb Zorpod is lesz, nem pedig a 3.0.8, ami most a
Debianben van.

Tudom, hogy ez igy bonyolultan hangzik, de tenyleg nagyon sok olyan
fugges van, ami megneheziti a Zorp altalanos celu Linux-ra valo
telepiteset.

Ha gondolod, ebben is igyekszem segiteni, ennek az az elonye is megvan,
hogy akkor tenyleg atlatod, hogy mi is kellett, es az pontosan miert.