[zorp-hu] Beköszönő

Gergely Göröcs gorocsg at gmail.com
2008. Okt. 21., K, 15:38:15 CEST

Értem, szóval mivel nincs se SMTP se IMAP proxy a Zorp GPL -ben,
ezért első körben sokat nem érek vele. Azonban meg tudnám tanulni
a Zorp adminisztrálását, az FTP, SSH, illetve HTTP(S) proxyk helyes
beállításával, tudnék gyakorolni. Gondolom, később a GPL változatot
upgradelni lehet rendes fizetősre, így most kipróbálnám hogy képes
vagyok-e jól használni, és ha igen, és úgy látom hogy célszerű nekünk,
akkor erről megbizonyosodva tudok szólni az iskolának, hogy vegyenek
egy rendeset.

Ha a Zorp GPL nem tudja az SMTP -ből kiszedni a virust, spamot, (mert
nincs proxy ami átküldené az elemző programnak) akkor majd a Postfix
fogja ezt csinálni, ez nem okoz gondot. De legalább kipróbálhatom, hogy
a HTTP(S) szűrővel ki tudom-e szedetni a virusos mellékleteket pölö egy
webmail-os levelező csatolmányából, mert azt HTTP-vel töltené le a
kliens. (Persze ezt nem üzem, hanem próba szerűen csinálnám.)

Így a kérdésem még él:
Helyes-e, a GPL-es verziót felfrissítenem a "zorp-os" -es forrásokból?
A felsorolt csomagok közt van szemet szúró hülyeség, vagy hiány?

/*
Csomagok:
Ubuntu 8.04.1 Server (kernel: 2.6.24.16)
Zorp 3.0.8-0.3
Bind9 1:9.4.2-10
ntpd 1:4.2.4p4
Syslog-ng 2.0.9
Postfix 2.5.1
Cyrus-imapd-2.2
Cyrus-pop3d-2,2
Spamassassin 3.2.4
Clamav 0.92.1

Mindet apt-get install -al raktam fel, ami nem volt
egyből ott az install után.
*/

Üdv:
Gergő