[zorp-hu] Parhuzamos szalak HTTP proxy

Arpad KUN akun at pedinfo.hu
2007. Okt. 19., P, 23:09:17 CEST

Sziasztok,

tanacsot szeretnek kerni, mi lehet az oka a kovetkezo jelensegnek.
A tesztkornyezetrol: egy nagyobb latogatottsagu webszerver elott ul
egy zorp, HttpProxyURIFilter -en keresztul szaladnak a keresek.
- Ha nem a zorpon keresztul szolitom meg a gepet (iptables
portforwarddal a tuzfalon megkerulve a zorpot), akkor a mogottes
httpd szepen leforkol 200 folotti szalat, es amennyivek a webszerver
birja, kiszolgalja a kereseket (nehany masodperces timeoutra van
allitva, hamar kiszorja a ne'ma keepalive-olokat);
- Ha a zorpon keresztul mennek ugyanezek a keresek, ~120 szalnal
tobbet nem nagyon tudtam produkalni, ugyanannyi ke're'ssza'm mellett,
a letoltesek lassabban szolgalodnak ki es tobb ter vissza hibaval.

Az erintett zorp instance a terheles alatt maximum 30%-os
processzorhasznalatig maszott fel, a load 0.5 alatt maradt vegig, a
tuzfal ugy tunt "unatkozik".
Hatarerteket keresve a referenciakonyvben es a Http.py-ban
utananeztem, elvileg a max_keepalive_requests, es a request_count  is
unlimited default, ezen nem is valtoztattam. Van valamilyen belso
limit a zorpban, ami "leszabalyoz", mint valami fordulatszam alapu
tiltas a motoroknal? :)  Vagy megprobalja osszefuzni a beeso
kereseket es egy mar meglevo keepalive-os szalon betolja kovetkezo
keresnek?

Mi lehet ennek a jelensegnek az oka? A tuzfalgep latszolag birna
tobbet, de sajnos a zorp lassitja a szolgaltatast. Kozvetlen
kapcsolatnal lenyegesen jobb teljesitmennyel erheto el a webszerver.
- Ez nem meglepo, az viszont igen, hogy - szerintem - indokolatlanul
nagy a lassulas, foleg a tuzfal latszolagos terheletlensegehez kepest.

Nagyon koszonom a segitseget, udv,

K!
--------- következő rész ---------