[zorp-hu] gpl vs. fizetos

HÖLTZL Péter holtzl.peter at balabit.hu
2007. Júl. 24., K, 15:21:54 CEST

Szia!

> Mennyivel tud tobbet a fizetos zorp verzio?

a válasz az, hogy sokkal;-)

> Amire szuksegem lenne:
>
> 1. virus szures: imap, pop3, http, https, (ftp?)

sajnos GPL-ben nem tudsz stackelni nem zorpos proxyt. a következők
vannak: ssl, http, ftp, plug, finger, whois (jóvanna Mag fogja mondani,
hogy anypy-al meglehet, vagy írsz unofficial porxyt;-) imap és pop3
eleve nem gpl-es.

> 2. Adott 2 kulso vonal, ha az egyik nem mukodik, akkor a masikon menjen/jojjon az
> adat, ill. bizonyos gepekrol v. cimekre dedikaltan az egyik v. a masik
> bizonyos vonalat hasznalja, ha hiba eseten kezzel kell atallitani,
> vagy scriptet ganyolni hozza, az meg nem akkora baj

ezt meg lehet csinalni GPL-el.

> 3. adott melle egy masik gep, HA-t menyire tud, akar a fizetos?

heartbeat-et kel feltenni és akkor megy. vigyázz a service IP-re
bindolással.

> A 2. emlitettre, ha jol tudom, az advanced routing a megoldas
> (lartc?). Jol tudom? Ha igen, a Zorp mennyire mukodik egyutt vele?

zorpnak ehhez semmi köze. a megoldás tényleg a lartc. kell két routing
tábla és 2 ip-re SNAT-olsz. csak azt kel kiokoskodnod, hogy miből jön rá
a zorp, hogy melyikre van szükség!

> Van az ilyesmire vmi komplett howto, leiras, esettanulmany,
> harrypotter?

csiribí-csiribá. más nincs:)

Höltzl Péter

--
BalaBit IT Bizt. Kft    | Tel:   +36  1 371-0540 | GnuPG Fingerprint:
holtzl.peter at balabit.hu | Mobil: +36 20 366-9667 | 2831 E951 B9EE 63BB F0F4