[zorp-hu] gpl vs. fizetos

Balazs Scheidler bazsi at balabit.hu
2007. Júl. 24., K, 16:14:46 CEST

On Tue, 2007-07-24 at 15:12 +0200, Papp Tamas wrote:
> hali!
>
> Mennyivel tud tobbet a fizetos zorp verzio?
>
> Amire szuksegem lenne:
>
> 1. virus szures: imap, pop3, http, https, (ftp?)

igen, mindegyik. meg ezen kivul tud nntp-ben es smtp-ben.

> 2. Adott 2 kulso vonal, ha az egyik nem mukodik, akkor a masikon menjen/jojjon az
> adat, ill. bizonyos gepekrol v. cimekre dedikaltan az egyik v. a masik
> bizonyos vonalat hasznalja, ha hiba eseten kezzel kell atallitani,
> vagy scriptet ganyolni hozza, az meg nem akkora baj

jelenleg scriptet kell gyanyolni hozza. a zorp alapvetoen a default
route fele megy.

> 3. adott melle egy masik gep, HA-t menyire tud, akar a fizetos?

aktiv/passziv HA-t tud normal esetben, bizonyos szolgaltatasoknal
megvalosithato az aktiv/aktiv is, de ehhez a belso halozaton kell ugy
kialakitani a halozatot. (pl. egy belso squid, ami parent proxykent
mindket zorpot szolongatja).

> Ezeket tudja a GPL-es valtozat?

imap/pop3/smtp/nntp nincs a GPL-ben.

> A 2. emlitettre, ha jol tudom, az advanced routing a megoldas
> (lartc?). Jol tudom? Ha igen, a Zorp mennyire mukodik egyutt vele?

A Zorp alapvetoen a gep routingjat hasznalja, igy az advanced routinggal
is egyuttmukodik.

> Van az ilyesmire vmi komplett howto, leiras, esettanulmany,
> harrypotter?

volt mar ilyenunk, kereskedelmi eseten tudunk is benne segiteni.