[zorp-hu] ps -ef | grep zorp | wc -l

KOVACS Krisztian hidden at balabit.hu
2006. Dec. 5., K, 10:37:51 CET

  Szia,

On Monday 04 December 2006 19:09, Dániel Vásárhelyi wrote:
> Kisse mostanaban lemaradva a legfrissebb zorp hirekrol, egy foverzio
> frissites utan (2->3) meglepve tapasztaltam, hogy a 3.0-as GPL zorp
> mar nem indit minden kapcsolathoz kulon processt.
> Ezen felbatorodva feltettem eme 3.0 GPL zorpot egy masik gepre is, de
> azon tovabbra is kulon processt indit minden tcp kapcsolathoz, es igy
> elegge megeszi a gepet (ahogy eddig)
>
> Legyen kedves mondja meg valaki, hogy merre talalom a dokumentacioban
> ennek a feature-nak a leirasat, illetve milyen kornyezet (gondolom
> libc) kell hozza, hogy menjen?

  Ez alapvetően nem Zorp feature, hanem a gépeden levő kernel és libc
verziójának függvénye. A Zorp a 2-es sorozatban sem indított
processzeket, csak a 2.2-es GNU libc thread libraryje miatt minden egyes
szál külön "processznek" látszott.

  A 2.3-as libc verzióktól kezdve, amennyiben 2.6-os kernelen futtatod a
Zorpot, akkor az NPTL thread libet használja. Ennek az mintegy
mellékhatása, hogy nem fognak külön processzként látszani a szálak
(persze van teljesítmény-vonzata is).

  Amennyiben ilyen NPTL-es thread libet használsz, akkor viszont légy
szíves olvasd el ezt a threadet az archívumban:

  https://lists.balabit.hu/pipermail/zorp-hu/2006-August/002186.html

--
 Regards,
  Krisztian Kovacs