[zorp-hu] zorp config, fizetek erte

Balazs Scheidler bazsi at balabit.hu
2006. Ápr. 6., Cs, 12:32:05 CEST

On Wed, 2006-04-05 at 20:59 +0200, Pásztor Lénárd Zoltán wrote:
>           Sziasztok!
>
> Sikerult megoldanom, rendben, megfeleloen mukodik.
> Mivel kezdo vagyok meg zorpban ezert meg par kerdest
> szeretnem, ha segitenetek tisztazni.
>
> 1. Stabilitas
> Az eddigi teszteken gond nelkul mukodott, nem hasalt el, stb.
> Van ra mod, hogy valamilyen informaciot nyerjek a zorp allapotarol?
> Hogyan tudom 'monitorozni'? (az atmeno forgalom tesztelesen kivul)

zorpctl status

esetleg "zorpctl szig"

Elszallaskor a Zorp kuld a logba egy "Signal" kezdetu logsort es egy
nagy backtrace-t, a core fileokat pedig a /var/run/zorp ala gyujti, bar
ezt kulon be kell kapcsolni.

a zorpctl ujrainditja a Zorpot ilyen esetben, es hacsak nem deadlock
tortenik altalaban "eszrevetlenul" megoldodik az elszallas.

> 2. Teljesitmeny
> Hol talalok informaciot arrol, hogyan lehet a zorpot finomhangolni.
> Milyen parameterekkel celszeru tuningolni, milyen szempontok
> szerint celszeru tuningolni?

altalaban limiteket erhetsz el, amiket a Zorp most mar megprobal
viszonylag intelligensen beallitani (processz limit, fd limit stb)
illetve figyelni kell, hogy a stack meret ne legyen tul nagy, mert
amiatt a Zorp kifuthat az address space-bol. (a stack meret beallitasa
ZorpOS 3.0-n egeszen 2 hettel ezelottig nem mukodott, csak sarge-on, ami
miatt 2MB-os lett minden szalhoz tartozo stack)

a stack meretet ellenorizni a /proc/<pid>/maps-ban lehet.

Ezen kivul a --threads opcio szamit meg, nagyjabol annyi kapcsolatod
lehet, amekkora szam itt meg van adva.

> 3. Tovabbi szolgaltatasok
> Hol talalok leirast arrol, hogy milyen belso hivasai vannak a zorpnak
> es ezek hogyan mukodnek, milyen parametereik vannak, stb?

Az /usr/share/zorp/pylib/Zorp alatt megtalalod, hogy milyen osztalyokbol
epitkezik a Zorp, meg az internal osztalyok nagyresze is dokumentalt,
bar teny, hogy a proxyk dokumentaltsagara figyelunk legjobban.