[zorp-hu] ms VPN és a Zorp

Deim Ágoston ago at lsc.hu
2005. Sze. 14., Sze, 23:14:22 CEST

Hegedüs Ervin wrote:

>hello,

>bocs, kicsit off, de milyen szivasok voltak a PPTP-vel?
>nekem 4-5 gepen fut mar tobb, mint fel eve, gond nelkul...
>
>(nekem pont az OpenVPN nem jott be nagyon, bar nem volt vele
>gond, de valamiert maradtam a pptp-nel; foleg a nativ kliens
>oldali tamogatas miatt.)

Első kör: adott kernel verzióval eléggé instabil volt
Második: AD-hez authentikáltunk vele és hát, nem mindig volt a
legsikeresebb a kapcsolatfelépítése
Harmadik: random időközönként leszakadt, ha sikerült is felépítenie a
kapcsolatot, ez hálisten nagyon ritkán volt, ha már felépült a kapcsolat

A tapasztalat tavalyi, mind 2.4-es, mind 2.6-os kernellel tesztelve
volt. A leggyakoribb előfordulás a 2-ik eset volt.
Aztán váltottunk OpenVPN-re, ha van rá lehetőség ezt használjuk PPTP
helyett. Egyéb esetekben IPSEC, de ha 1-1 klienst kell csak 1 adott
alhálóra beengedni, akkor OpenVPN.

üdv,
Ago