[zorp-hu] libzorpll licenss

Milus János zorp-hu@lists.balabit.hu
Sun, 12 Dec 2004 08:42:21 +0100

2004-12-12, v keltezéssel 01:23-kor Deim Agoston ezt írta:
[...]
> úgy tudom, hogy minden Zorp-hoz kapcsolódó kód duál licences, mindig a
> kereskedelmiből forkolódik egy kód, ami GPL alatt jön ki, jellemzően
> kevesebb feauturéval, de ez jellemzően a proxykra vonatkozik.
>
> Persze nem vagyok sem BalaBit vezetőségi tag, sem tualjdonos, úgyhogy az
> én szavamat ne vedd készpénznek :-) De erőteljes kutatásokat végeztem
> annó, hogy mit is tudok mondani az ügyfélnek, mi az amiben más a Pro a
> GPL-től. Akkor ezeket a válaszokat kaptam valakitől a BalaBit háza
> tájáról (= Mag v. Györkő v. Bánfi Tamás v. mindegyikük).

Tudni én is így tudom. Csak a gentoo-ba kerülés előtt minden csomagra
licenszvizsgálat van, a licensznek a gentoo által nyilvántartott 273
licensz típus valamelyikébe kell essen - különben először azt kell
megvizsgáltatni, hogy a gentoo társadalmi szerződéssel és
szabályozásokkal összefér-e az új licensz. A zorp maga GPL-2, ez benne
van a .tar.gz fájlban, de ez az információ hiányzik a libzorpll
esetében. Jó lenne, hogy ha ez az infó magába a csomagba kerülne bele,
mert az _sokkal_ authentikusabb, mint hogy én azt állítom, hogy mikor
utoljára együtt söröztünk, akkor ezt hallottam a BalaBitosoktól.

--
Ăśdv
Jo-Hans