[zorp-hu] erdekes hiba (halozat, megszakad, post, zorp, tproxy)

Bencsath Boldizsar zorp-hu@lists.balabit.hu
Mon, 9 Aug 2004 15:12:43 +0200 (CEST)

A kovetkezo erdekes hibajelenseg tortenik mostanaban, egy olyan gepen ahol
korabban is zorp (GPL) volt, a hiba nem tudom, volt-e korabban is.
Tehat:

Ha a user post metodussal kuldd dolgokat, akkor csak bizonyos
felhasznaloknak, de azoknak tobbnyire, megszakad a letoltott adat.
Konkretan:
egy kb. 6 kilobyte-os POST request meg a zorpnak.
A zorp egy IIS-nek adja tovabb a dolgokat, ami 'belul fut',
az iis feldolgozza es valaszol,
a zorp a log szerint kiadja a 28 kilobyteos valaszt
a kliens viszont csak kb 4-16 kilobyteot kap meg, altalaban Nx4k kozeleben
levo mennyiseget, majd megszakad a kapcsolat (server reset bites csomagot
kuld).

Tovabbi ismervek:
lecsereltem a zorp-ot 2.1.7-re, korabban 2.0.2 volt, mindkettonel ez a
helyzet
A zorp transparent proxy modban van, 2.4.27 + cttproxy legujabb fut,
tegnap meg 2.4.26 es a regebbi cttproxy.

a megszakadas ugy latom foleg lassabb, pl. adsl-es vonalakon tortenik,
azaz mintha a letoltesi idonek lenne koze a dologhoz.

Az atvitt adamennyiseg kb. a tcp window size-nak felel meg. azaz mintha a
zorp telepakolna a tcp windowt, aztan megszakitana a kapcsolatot, ami a
window-ban volt, az meg atmegy, de a keres vege mar nem

A korai kapcsolatmegszakitas osszefuggesben lehet azzal, hogy POST metodus
volt: A POST miatt a belso IIS 5.x MINDIG visszaad 100-Continue headert.
Lehet, hogy ilyenkor valamiert a zorp mashogy zarja le a kapcsolatot, es
tul koran tortenik a lezaras, majd a windows meg kiurul, de mas mar nem?
Lehet koze hozza a tproxynak esetleg? Bar az a belso oldal, es a belso
oldalon a zorp es az iis kozott tokeletes az adatatvitel, minden byte
atmegy.

a userek egyebkent " a lap nem megjelenitheto" hibara panaszkodtak, aztan
errol derult ki a fenti helyzet

-egyes usereknel (proxy mogott, gyors gepen, mittomen), nem jelentkezik a
hiba. A http headereknel nem lattam mas zurt.. Az IIS-ben a Continue
header kuldeset nem tudom, hogy kell kikapcsolni, ha egyaltalan lehetne,
igy azt nem tudtam tesztelni.

boldizsar
ui: kerlek cc-zetek a cimemre

Bencsath Boldizsar