[zorp-hu] dep packages

Balazs Scheidler zorp-hu@lists.balabit.hu
Mon, 8 Sep 2003 18:48:39 +0200

On Fri, Sep 05, 2003 at 03:31:38PM +0200, narancs wrote:

> Remélem ezután már elmúlnak az ilyen gondok... tudom a zorp-gpl-t
> szivességből csináljátok, és biztosan rengeteg melótok van nektek is...
> szóval, hogyan lehetne user oldalról supportálni a assurrance of
> quality-t? elég a bugreport ide a listára vagy van BTS?

ide a listara tokeletes.

A Zorp GPL karbantartasa folyamatosan egyre nagyobb terhet jelent, ezert mar
nem tudunk minden release-t GPL-ben kiadni. Ezert elofordul az, hogy egy
teszting sorozat (4 szamjegyu releasek) kozul egy, vagy egy sem jelenik meg.

A release management igy nez ki nalunk:
* alapvetoen kereskedelmi agban fejlesztunk a HEAD-ben
* valtozasokrol eldol, hogy backportolodik-e vagy sem
* backportolt hibajavitasokkal egyutt minden sorozat elott test release-zek
  jelennek meg (ezeket lehet a 2.0test agban megtalalni, es az kulonbozteti
  meg a stabiltol, hogy 4 szamjegyu verzioszamuk van: pl 2.0.5.10)
* amikor lezarunk egy uj release-t (mert ami meg backportolando az tul nagy
  valtoztatas, vagy az eddigi valtozasok listaja mar 'meger' egy release-t),
  akkor keszul egy uj stabil verzio, 3 szamjegyu verzioszammal
* ezt a verziot nehany napig parkoltatjuk a 2.0test agban, majd atsorolodik
  a stabil agba, megjelenik a 2.0-ban, a weblapon megjelenik a frissitesek
  kozt, illetve veglegesitodik a NEWS file tartalma

Release nap minden heten legalabb egyszer van, kritikus esetben tobbszor is
elofordulhat.

A GPL-es agak karbantartasa pedig azert egyre nagyobb feladat, mert rengeteg
agunk van: 0.8, 0.8gpl, 1.4, 1.4gpl, 2.0, 2.0gpl, 2.1, 2.1gpl

Termeszetesen a 0.8 ill 1.4-es sorozatok mar nagyon ritkan valtoznak, de meg
4 ag karbantartasa is komoly feladat. (azt nem is emlitve, hogy a
kereskedelmihez kotodo management rendszerben is sok backport tortenik, bar
valamivel kevesebb aggal)

Ebbol kovetkezik, hogy a GPL-es Zorp egy teszting agban altalaban osszesen
egyszer jelenik meg, utana pedig a 3 szamjegyu Zorppal egyutt. Persze itt is
elofordulnak csuszasok, azaz elofordul 2-3 het csuszas is, mire egy adott
kereskedelminek megfelelo GPL-es Zorp megjelenik.

Ebbe pedig ohatatlanul is csuszhatnak hibak, a helyzeten segiteni akkor
lehet, ha
- mi megprobalunk gyakrabban test release-t kitenni
- ti hasznaljatok/tesztelitek a test release-t is

A regresszios tesztunket (proxy funkcionalis teszteles protokoll szinten) mi
jelenleg csak a kereskedelmi verzion futtatjuk.