[zorp-hu] zorp.deb error(ok)

Kosa Attila zorp-hu@lists.balabit.hu
Mon, 27 Oct 2003 21:15:25 +0100

On Mon, Oct 27, 2003 at 02:14:03PM +0100, Magosányi Árpád wrote:

> A döntési réteg jelenleg azt csinálja, hogy a zónákban meg tudod
> mondani, hogy melyik service mehet be oda, és melyik jöhet ki
> onnan.
>
> Az amit én szeretnék, a következőekben tér el ettől:
> -a zónát nem csak IP cím, hanem IP cím és port alapján is meg lehet adni

Tudnal mondani egy gyakorlati peldat, amikor ennek jelentosege van?
Mert erzesem szerint a csomagszurovel tudom korlatozni, hogy mely
portokat ne erje el egy adott gep egy adott zonaval kapcsolatban...

> -a zónához szubjektumként (amikor onnan indul ki a kapcsolat) és
>  objektumként (amikor oda megy be a kapcsolat) lehet különböző
>  biztonsági attribútumokat rendelni

Jelenleg megmondhatom, hogy az adott zonaba milyen protokollon
kapcsolodhat valaki (sok egyeb korlatozas mellett), es ellenorizhetem,
hogy milyen parancsok juthatnak be a zonaba. Ekkor tudnom kell azt is,
hogy egy adott parancsra milyen valasz johet, es ha nem felel meg,
akkor nem engedem ki. Megprobalnad elmagyarazni, hogy milyen elonyoket
remelsz a "biztonsagi attributumok" bevezetesetol, es milyen proxyk
eseten latod, hogy lehet ezeknek szerepuk?

> -a biztonsági attribútumok között szerepel a biztonsági szint és a
>  kategóriák. Nevezzük most ezeket információáramlási attribútumoknak.
> -a döntési réteg a kapcsolat engedélyezéséről az információáramlási
>  attribútumok alapján a
> http://www.lme.hu/rendezvenyek/konferencia/2000/anyagok/magosanyi_a.pdf
>  előadásban leírtak szerint.

Elolvastam (es volt szerencsem eloben is meghallgatni az eloadast).
De ismet az jutott eszembe, mint amit fentebb kerdeztem: milyen elonyok
szarmaznanak ebbol? Kerlek, hogy valami kezzelfoghato peldan keresztul
probald meg elmagyarazni, ne a matematika "egyszeru" nyelven :)

Akar maganban is folytathatjuk, ha valaki ugy iteli meg, hogy offtopic a
tema.