[zorp-hu] Zorp IPF resze

Balazs Scheidler bazsi@balabit.hu
Wed, 29 Jan 2003 12:07:06 +0100

On Wed, Jan 29, 2003 at 11:28:56AM +0100, Attila Nagy wrote:
> Hello,

> Tehat gyakorlatilag arrol van szo, hogy a NAT tablahoz ad hozza uj
> bejegyzeseket, illetve torlol belole?
> Ha igen, nem teljesen ertem, hiszen ezt meg lehet valositani userspace-bol
> is, ugyanugy, ahogy az ipnat -f nat.conf paranccsal fajlbol beolvasom a
> szabalyokat.
>
> Valamit nagyon felreerthetek...

a NAT szabalyokat ugy veszi fel, hogy nem rakja bele a NAT tablaba, hiszen
az ott utkozne az adminisztrator sajat szabalyaival. A TPROXY belso NAT-jai
fuggetlen helyen tarolodnak, illetve tovabbi jellegzetesseg, hogy socket-hez
kotodnek, azaz, ha a Zorp lezarja a kapcsolatot, akkor a NAT mapping is
torlodik.

> Tehat ezert nem latszik a forraskodban a tamogatas.

igen. az 1.4-ben amugy meg benne van, es ha gondolod a tproxy nelkuli ipf
tamogatast betehetem a 2.0-ba is.