[zorp-hu] Zorp IPF resze

Balazs Scheidler bazsi@balabit.hu
Wed, 29 Jan 2003 12:04:24 +0100

On Wed, Jan 29, 2003 at 11:10:47AM +0100, Attila Nagy wrote:
> [...]
> is legyen nekem? (egyelore csak elmeletben probalkozom :)
>
> Amit egyebkent eredetileg felvetettem, az az, hogy az
> ENABLE_IPFILTER_TPROXY eset kezelese gyakorlatilag hianyzik a kodbol
> (zorp-2.0rc3). Gondolom ehhez semmi koze annak, hogy a Solarist patchelni
> kell...
> Na ennek fenyeben nem teljesen ertem, hogy mi az a reszleges TPROXY
> tamogatas, amelyet a Zorp nem Solaris rendszereken nyujtani tud. (lasd
> fenti szoveg)
>
> De az is lehet, hogy tulsagosan belegabalyodtam ;)

az --enable-ipfilter kapcsolo 1.4-es maradvany, jelenleg nem mukodik.

> Valoban, az IPF tenyleg nem a vilag legjobb csomagszuroje, bar erdekes,
> hogy Harald Weltenek (Netfilter core team tag) mas velemenye van errol:
> http://lists.netfilter.org/pipermail/netfilter-devel/2002-June/008187.html
> (1 piros pont annak, aki rajon, hogy miert talaltam ra erre a levelre :)

nezd meg a valaszomat, majd az arra erkezett valaszt. az ipf felhasznaloi
szempontbol nem feltetlenul rossz, de a kodja eleg ronda. Ezzel mar Harald
sem vitatkozott.

> ui: egy meglehetosen bugyuta kerdes kovetkezik, nyilvan trivialis ra a
> valasz: miben ter el a Zorp es mondjuk a Squid altal vegzett cimhamisitas?

ipf-ben lehet teljesen specifikalt tuple-t tenni az allapottablaba
userspace-bol. (valami PUT-os setsockopt), annak idejen ezt neztem, de
voltak vele problemak.

pl. teljesen specifikalt tuple-t kell neki atadni, ami routing dontes
nelkul nehez, a routing dontes pedig onmagaban nincs kivezetve.

--
Bazsi
PGP info: KeyID 9AF8D0A9 Fingerprint CD27 CFB0 802C 0944 9CFD 804E C82C 8EB1