[zorp-hu] Ftp =?iso-8859-1?Q?fiask=F3?=

Balazs Scheidler bazsi@balabit.hu
Wed, 22 Jan 2003 12:03:25 +0100

On Wed, Jan 22, 2003 at 11:57:06AM +0100, narancs wrote:

> szerintem nem pecs kerdese, de lehet...
>
> ez csomagszuro problema.
> be lehet parameterezni hogy hogyan nyisson vissza.
>
> 2 resz van, eccer ki kell nyitni egy port tartomanyt akkor ha a kliens
> aktiv es a zorp passziv, ezsek szerint ez neked megy,
> eccer pedig ha a kliens passziv es a zorp aktiv akkor pedig valami ilyesmi.
>
> iptables -A INTERNET -s $INTER_NET -d $INTER_IP -p tcp --sport 20
> --dport 40000:41000  -m state --state NEW,ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT

ha a tuzfal kezdemenyezi a kapcsolatot, akkor sem a NEW sem a RELATED nem
kell, maximum az ESTABLISHED.

> de javiccsatok ki ha hulyeseg! nekem igy megy jol. na most a dport az
>  self.data_port_min = 40000
>  self.data_port_max = 41000
>
> kozott kellene hogy menjen ha jol tudom...
> ha ugy nem megy akkor prosza 1024:

A zorp a passziv adatkapcsolatot a szerver IP cimevel nyitja vissza a kliens
fele, ehhez 2.4-es kernelen mindenkeppen kell a patch.

a patch hasznalatarol es a hozza kapcsolodo iptables dolgokrol talaltok egy
leirast a http://www.balabit.hu/en/downloads/zorp-gpl/docs/zorp-tutorial.txt
cimen.