[zorp-hu] zorp automatikus ipchains

Kosa Attila atkosa@shinwa.hu
Thu, 21 Mar 2002 14:24:04 +0100

On Thu, Mar 21, 2002 at 01:35:55PM +0100, Balazs Scheidler wrote:

> Attachmentben talaltok egy patchet, ami nagyban egyszerusitheti a Zorp-hoz
> szukseges ipchains letrehozasat. A mukodese kb. annyi, hogy minden egyes
> Listener automatikusan felveszi a mukodesehez szukseges rule-t, egy megadott
> chain-be. Hasznalata a kovetkezo:

Az en velemenyem az, hogy en inkabb kezzel irnam meg a szukseges
rule-okat, ezert ha bekerul is, akkor se legyen "kotelezo"
hasznalni, lehetosegem legyen nekem eldonteni, hogy akarom-e
alkalmazni, vagy sem. Amivel indokolnam: szinte mindenkinek van
kialakult gyakorlata az ipchains konfiguralasara, es en peldaul
nem szeretnem, ha ram akarna "eroszakolni" valaki a sajatjat :)
Ebben az esetben pedig fejben kellene tartanom, hogy a zorp
konfigfajljaban mar ez-meg-ez a rule megkrealodik, tehat nem
kell meg egyszer beleirnom a sajat beallito szkriptembe.
Es meg valami: ha egyszer atterunk az iptablesre, akkor ezt a
reszt at kellene (valoszinuleg) irni. Kicsit feleslegesnek
tunik az erre forditott munka, es az iptables konfigja - imho -
sokkal bonyolultabb (lehet), mint egy ipchains konfig.