[zorp-hu] iptables, megorulok

Kosa Attila zsiga at kosaek.hu
2011. Május. 9., H, 10:06:54 CEST

Hello!
Van egy gep, 3.3.6-os gpl-es zorp fut rajta. Csinaltam egy uj
proxy-t, lemasoltam hozza a csomagszuroben egy mar mukodo
szabalyt, atirtam az interfeszt, portot, src-t es dst-t,
betoltottem, es nem mukodik. Nem kerul fel a zorp-hoz a csomag.
Tettem logolo szabalyt a szabaly ele es moge (vim-mel masoltam a
TPROXY-tol kezdve atirtam LOG --log-prefix "akarmi: ", tehat
biztosan azonos az illeszkedes). Az elotte levo logol, a mogotte
levo nem, a szabaly szamlaloi novekednek, tehat megkapja a
csomagot. Mar egy netcat-ot is akasztottam a zorp helyett arra a
portra, de nem jelenik meg benne semmi. A tcpdump is azt mutatja,
hogy eljut a gephez a csomag (ami nem is csoda, hiszen a
csomagszuro logolja is). Valtoztattam a portszamot is
(ertelemszeruen mindenhol atirva), de semmi. Ha direktbe arra a
portra konnektalok, amin a zorp (vagy a netcat) log, akkor
elindul a megfelelo proxy, illetve latszik a netcat-ban a
forgalom. A netstat-ban is latszik, hogy a megfelelo porton
figyel a zorp (vagy a netcat). Egy tanacsra felraktam a conntrack
csomagot, probalkoztam a conntrack -F paranccsal, de nem
valtozott a helyzet.

Hogyan lehetne kideriteni, hogy mi lesz a csomaggal, miert nem
kerul fel a megfelelo portra?

A szabaly ennyi lenne:
-A PREROUTING -i tun0 -p tcp -s VPN1 -d SZERVER --dport 80 -j TPROXY --tproxy-mark 0x1/0x1 --on-port 60001 --on-ip 10.10.0.1

A 10.10.0.1 a tun0 IP cime.

# zorpctl version
Zorp 3.3.6
Revision: ssh+git://sasa@git.balabit//var/scm/git/zorp/zorp-core--mainline--3.3#master#6edb5a74eba572a6ffd442b5a9760c3c3ac7907e