[zorp-hu] zorp 3.3.6, google, win7, http 1.0 vs. http 1.1

Kosa Attila zsiga at kosaek.hu
2011. Jún. 17., P, 13:40:50 CEST

Hello!
Van egy ujonnan telepitett Windows7, a legfrisebb Firefox 4.0.1
verzioval. Egy squid proxy-n keresztul tud csak kimenni a netre,
usernev/jelszo parossal. A bongeszo cachemerete ra van bizva a
bongeszore, nincs kezzel korlatozva. Elmegyek a www.google.hu
oldalra, keresek akarmit (peldaul probaltam: babona, szerencse,
fekete macska), bejon a talalati oldal. Minden talalatnal a
"Tarolt valtozat" linkre kattintok. Van, hogy bejon par darab, de
egy ido utan mar csak a zorp hibauzenetet kapom, a
serversyntax.html lapot.

Probalkoztam a bongeszo cachemeretenek nulla mereture vetelevel
is, akkor (egy ujrainditas utan) ugy tunt, hogy nem jon elo a
zorp hibauzenet tobbszor. De aztan felvettem 250MB-ra a bongeszo
cachemeretet, ujrainditottam, es par talalat megnezese utan ismet
mar csak a zorp hibauzenetet kaptam. Es azota akarmit csinalok (a
cachemeret nullara csokkentese, ujrainditas, elozmenyek
kitorlese), minden tarolt valtozat keresenel a zorp hibauzenet
jon. Ugyanakkor IE9 alatt nem sikerult reprodukalni a hibat,
ugyanazokkal a keresesekkel sem, es massal sem.

A tuzfalon vegzett tcpdump szerint http 1.0 megy ki a GET-ben,
sehol sem szerepel http 1.1.

Ki a hibas, es mit lehet tenni, hogy megjavuljon a dolog?

# zorpctl version
Zorp 3.3.6
Revision: ssh+git://sasa@git.balabit//var/scm/git/zorp/zorp-core--mainline--3.3#master#6edb5a74eba572a6ffd442b5a9760c3c3ac7907e
Compile-Date: Nov 11 2010 14:43:34
Config-Date: 2010/11/11
Trace: off
Debug: off
IPOptions: off
IPFilter-Tproxy: off
Netfilter-Tproxy: on
Linux22-Tproxy: off

libzorpll 3.3.0.12
Revision: ssh+git://hidden@git.balabit//var/scm/git/zorp/libzorpll--mainline--3.3#master#ac32b2a0ec71fbb94690d959fedb55217d8c5ec5
Compile-Date: Jun 20 2010 22:42:59
Trace: off
MemTrace: off
Caps: on
Debug: off
StackDump: off

class IntraHttp(HttpProxy):
        def config(self):
                HttpProxy.config(self)
                self.transparent_mode = 1
                self.strict_header_checking = 0
                self.request_header["Referrer"] = (HTTP_HDR_POLICY, self.doreferrer)
                self.request_header["Set-Cookie"] = (HTTP_HDR_DROP, )
                self.use_default_port_in_transparent_mode = FALSE
                self.target_port_range = "80,8080"

        def doreferrer(self, name, value):
                self.current_header_value = self.request_url
                return HTTP_HDR_ACCEPT

        def filterURL(self, method, url, version):
                log("http.info", 3, "%s: GET: %s" % (self.session.session_id, url))

def zorp_http():
        Service("intra_http", IntraHttp, InbandRouter())

        Listener(SockAddrInet("192.168.100.254", 60080), "intra_http", transparent=TRUE)

--
		Udvozlettel
				    Zsiga