[zorp-hu] portok be és kiengedése

Höltzl Péter holtzl.peter at balabit.hu
2010. Sze. 22., Sze, 09:47:43 CEST

Szia!

On Wed, 2010-09-22 at 08:44 +0200, Kzoli wrote:

> A Zorp modulban van egy intra instance-ünk,  amelyben többek között
>  van egy intra_HTTPS_inter szolgáltatás, amelyik a belső hálózat
>  443-as portján figyel. Ezt kiegészítettem azzal, hogy figyeljen a
>  8080-as porton is, és küldje tovább a Tproxy 58080 -as portjára a
>  csomagot.

Kérdés: mindkét porton (443 és 8080) HTTPS protokol van, mert különben
nem fog menni! Akkor kell 2 külön Service kell!

> A csomagszűrőben beállítottam, hogy ha a belső lábról 8080 portról
>  érkezik csomag, az kerüljön a Tproxyhoz. Ezt a Tproxy tábla
>  Prerouting szekciójában állítottam be.
>  Uploaddal feltöltöttem a szerverre, restarttal újraindítottam a
>  szolgáltatást.
>
>  És a 8080-as portot továbbra is lenyeli.

> tcpdumppal ráhallgatva a belső lábra, néhány csomag látszik, amíg
>  felépül a kapcsolat, azután megszakad.
>  A /var/log/syslogban nem látszik semmi ebből, és a
>  /var/log/messages-ben sem jelenik meg a 8080-as porttal kapcsolatban
>  semmi.

Kellene lennie egy olyan lognak, hogy "Starting proxy instance", abban
az esetben, ha a kapcsolat eljutott a Listener-ig. Ha egyáltalán nem
látsz ilyet, akkor még a csomagszűrő nyelte le ezt a kapcsolatot. Ezt az
"iptables -L -n -v -t prerouting" parancsal lehet megnézni. Fontos lenne
kideríteni, h mi nyelte le a kapcsolatot. A PF vagy a Zorp. Ez csak a
logokból derül ki (/var/log/messages).

> A /etc/zorp/policy.py - ban nem jelennek meg a változtatások. Ennek
>  az állománynak a dátuma 2009 novemberi keltezésű. Nem ebbe kellene a
>  ZMS-nek generálni a beállításokat?

Ha jól értem ez még 3.0 vagy 3.1. Csináltál mindkét komponensre (Packet
Filter és Zorp) commit/upload/restart-ot?

Üdv,

Légyszi a listát válaszolj!

Péter

--
Höltzl Péter
CISA, IT biztonsági tanácsadó
holtzl.peter at balabit.hu
+36 20 366 966
http://peter.blogs.balabit.hu/

BalaBit IT Security
1115 Budapest
XI. Bártfai u. 54.
Tel +36 1 371 0540
Fax +36 1 208 0875

Az üzenet és annak bármely csatolt anyaga bizalmas, jogi védelem alatt
áll, a nyilvános közléstől védett. Az üzenetet kizárólag a címzett,
illetve az általa meghatalmazottak használhatják fel. Ha Ön nem az
üzenet címzettje, úgy kérjük, hogy telefonon, vagy e-mail-ben értesítse
erről az üzenet küldőjét és törölje az üzenetet, valamint annak összes
csatolt mellékletét a rendszeréből. Ha Ön nem az üzenet címzettje, abban
az esetben tilos az üzenetet vagy annak bármely csatolt mellékletét
lemásolnia, elmentenie, az üzenet tartalmát bárkivel közölnie vagy azzal
visszaélnie.