[zorp-hu] zonák beállítása

Kovács Bálint kovacs.balint at balabit.hu
2010. Nov. 9., K, 08:27:10 CET

Szia,

ahhoz, hogy a zónák között semmilyen kommunikáció ne legyen
engedélyezett, alapvetően két dolognak kell érvényesülnie:
- a zónák a tűzfalon keresztül kapcsolódjanak egymáshoz
- a csomagszűrő ne engedje át a zónák közötti kommunikációt vagy ne
dobja fel a zorp-nak

Ez utóbbit úgy tudod a legegyszerűbben elérni, hogy a filter tábla
FORWARD láncán DROP a default policy és explicit felveszed azokat a
szabályokat, amikre szükség van, pl. ha csak az 192.168.0.123 beszélhet
az eth0 láb felé, akkor

iptables -P FORWARD DROP
iptables -F FORWARD
iptables -A FORWARD -s 192.168.0.123 -o eth0 -j ACCEPT

A zónaszerkezet kialakításánál arra érdemes figyelni, hogy az minél
jobban fedje a tényleges logikai topológiát, akkor lesz könnyen
kezelhető, ha megfelel a valós hálózatnak. A zónaszerkezetnél mindenképp
érdemes használni az öröklődést (admin_parent), viszonylag nehéz a lapos
zónastruktúrát kezelni.

Üdv,
Balint