[zorp-hu] iptables default policy

Gabor HALASZ halasz.g at freemail.hu
2009. Jan. 28., Sze, 10:18:03 CET

Lajos Janos wrote:

> mar regen kerult be a zorpos kernelekbe a default DROP,

Regen nem hasznaltam zorpos kernelt...

> egy kernel patch altal
> igy egy boot utan automatikusan DROP a default policy, mar az init scriptek futasa elott

Ennek semmi ertelmet nem latom.

> ugy emlekszem mar zorpos 3.1-tol letezik egy modul parameter erre, amivel kulturaltabban lehet ezen feature mukodeset szabalyozni (bar a gyakorlatban ez soha nem okozott gondot)
> konkretabban, pl. ebben a patchben:

A module parameter nekem is eszembe jutott, mint kezenfekvo megoldas, de
nem.

# modinfo kzorp
filename:
/lib/modules/2.6.17-zorpos-4-386/kernel/net/netfilter/kzorp.ko
author:         Krisztian Kovacs <hidde at balabit.hu>
license:        GPL
vermagic:       2.6.17-zorpos-4-386 SMP mod_unload 386 REGPARM gcc-3.4
depends:        ip_conntrack,ip_nat,iptable_nat
srcversion:     F52C32CFBCC56A99236EF14

> kernel-patchtree-2.6.17-zorpos/130_netfilter_filter_default_drop.patch

> +static int defaultdrop = 1;
> +module_param(defaultdrop, int, 0400);

Igen, ezt az eljarast akartam meguszni.

--