[zorp-hu] interface-interface forward zmc-vel

Balazs Scheidler bazsi at balabit.hu
2009. Ápr. 21., K, 16:54:04 CEST

On Mon, 2009-04-20 at 16:16 +0200, Nemeth Gyorgy wrote:

> Akkor passz, én 3.1-et használok.

ha van matchelo kzorp szabalyod, akkor az lenyeli az ilyen forgalmat. A
KZorp-nak viszont meg tudod magyarazni, hogy milyen forgalommal ne
foglalkozzon akkor sem, ha a konfigja szerint foglalkoznia kellene vele.

Ezt MARK-kal tudod elerni, a PREROUTING-ban MARK-old meg azokat a
csomagokat, amiket kerulo uton akarsz megjaratni, majd allitsd be a

/proc/sys/net/kzorp/ignore_mark valtozot

"value mask" formatumban.

a mask hatarozza meg, hogy a mark melyik bitjeinel akarod latni a
"value" erteket. ha a markokat nem hasznalod masra, akkor a mask lehet
nyugodtan 0xFFFFFFFF