[zorp-hu] Beköszönő

Gergely Göröcs gorocsg at gmail.com
2008. Okt. 20., H, 11:33:37 CEST

Üdvözletem minden kedves listatagnak!

Új vagyok még itt, de megpróbálok értelmesen kérdezni.
Van a kezem alatt egy "nagy" vas, szeretném kihasználni az erőforrásait, és
biztonságban tudni.
Elsődleges funkciója levelezőszerver, vagyis postfix, cyrus, spamassassin,
clamav lesz a minimum
configja, de ezek mellett az idővel rá fog kerülni FTP, és talán samba
server is, ki tudja...

Eddigi linux tudásom nem egetverő, kimeröl a desktop Ubunt haaználatában,
illetve az iptables
mélyebb ismeretében, mail szervert csak egyszer konfiguráltam életemben. Ez
lesz a második. :)

Gondoltam, ez a böhöm vas (IBM System X 3400) már megérdemli hogy beleássam
magam a
Zorpba, ideje tanulnom hát. Ubuntu 8.04 server van rajta, személyes
kihívásként szeretném csak
parancssorból (mc megengedett) kezelni a gépet, így jobban megismerem.
Python neyelven valaha
már írtam progit GTK alá, de inkább mondanám hogy a C/C++ -os emberke
vagyok, mindazonáltal
nem félek a kígyótól, a legnagyobb hiányosságot az autodidakta tanulásom
miatti olyan üres lukak
okozhatják, amiről még csak nem is tudom, hogy nem tudom. :-)
Magyarán ismerek részeket a linuxból, de több az amit nem ismerek, mint amit
igen.

Szeretnék tőletek útmutatást kapni, hogy ne induljak el rossz irányba, a
rögöket amennyire csak
tudom, majd kerülgetem, átlépem a magam erejéből, nem félek az emelkedőtől,
de mivel még nem
jártam végig az utat, nincs rálátásom a rendszerre, eltévedhetek időnként.

Célom, hogy a szerver az egyik kártyáján fogadja és küldje az
internetről(re) menő SMTP leveleket,
a másik kártyáján pedig a belső kliensek pedig IMAP -al képesek legyenek
elérni a leveleiket, és
SMTP szerverként is használhassák. Vírus és spam szűrés értelem szerűen
végezze a dolgát.

Ez az elsődleges feladata a gépnek, eddig a következő csomagok vannak fent:
Ubuntu 8.04.1 Server (kernel: 2.6.24.16)
Zorp 3.0.8-0.3
Bind9 1:9.4.2-10
ntpd 1:4.2.4p4
Syslog-ng 2.0.9
Postfix 2.5.1
Cyrus-imapd-2.2
Cyrus-pop3d-2,2
Spamassassin 3.2.4
Clamav 0.92.1

Mindet apt-get install -al raktam fel, ami nem volt egyből ott az install
után.

Jelenleg ennek a gépnek nem szabad routolnia a két kártya között, ezért ezt
le is tiltottam a
/proc/sys/net/ip_forward file-ba írt nulla értékkel.

Jelenleg a Zorp 3.1 Aministrator's Guide -ot bújom, és próbálok rájönni a
működésére, (haladok)
de zavar a tudat, hogy nálam a 3.0.8 van feltéve, és nem pedig a 3.1.
Láttam, hogy hogyan lehet
átírni a /etc/apt/souces.list file-t, hogy le tudjam tölteni az újabb
verziót, de nem tudom, hogy
gondot okoz-e ha Ubuntura egy olyan verziót töltök le, amit a ZorpOS -hez
fejlesztettek?
Mert a nevében a GPL-es verziónak is szerepel a "zorp-os", idézem a két
sort:

deb http://apt.balabit.hu/zorp-gpl-os/ zorp-os-3.1/3.1security zorp-os
common-gpl zorp-gpl
deb http://apt.balabit.hu/zorp-gpl-os/ zorp-os-3.1/3.1 zorp-os common-gpl
zorp-gpl

Nem akarom már most megborítani a rendszerem, ezért kérdezem, hogy biztosra
mehessek.

Válaszotokat, tanácsaitokat előre is köszönöm:
Göröcs Gergely
--------- következő rész ---------