[zorp-hu] Rendszeres kernel panic

Arpad KUN akun at pedinfo.hu
2006. Nov. 15., Sze, 14:37:41 CET

Kedves zorphasznalok,

egy meglehetosen - legalabbis szamomra mostmar - megfoghatatlan
hibajelenseggel kerultem szembe, immaron hosszabb ideje, es nem latom a
kiutat.

Van egy zorp tuzfalam hosting kornyezetben, kb egy eve mukodik. Sajnos
mar nem tudom pontos datumhoz kotni, de kb. 3-4 honapja mondhatni heti
rendszeresseggel kernelpanicol. Van hogy megy problema nelkul 2 hetig,
de volt, hogy egy nap haromszor panikolt. Nem tudom konkret esemenyhez
kotni me'g mindig. Van hogy ejjel, van hogy napkozben, van hogy
hetvegen, teljesen nyugis (minimalis terheleses) idoszakban. Sajnos a
kepernyot me'g egyszer sem sikerult latni, mivel a gep tavol van es nem
allhat.

Azert irok csak most, mert hardware hibara gyanakodtam, hiszen fel evig
jelentosebb hiba nelkul uzemelt. Azota csereltem elosszor memoriat,
processzort, majd alaplapot, tapegyseget, es most vegul kompletten az
egesz gepet, de a helyzet valtozatlan, panikol. Raadasul a tuzfalat
nehezen lehet piszkalni, nem allhat.

Egyetlen dologhoz tudom valamelyest kotni, amig a 2.4-es csomagbol
hasznalt kernel volt, nem volt hiba. Majd iden januarban lecsereltem
2.6.12-re a zorp patchtreevel peccselve, de utana sem volt kulonosebb
baj vele nya'rig, ezert nem gondoltam kernelhibara.

Kellene nehany otlet, milyen iranyba probaljak meg tovabblepni, esetleg
info, lesz-e itt ujabb kernelhez patch:
http://www.balabit.com/downloads/kernel-patches/
Minden otletet, gondolatebresztot szivesen veszek.

A gep szoftveres es hardwares parameterei:

PentiumD 2.8 GHz
1G Ram

sources.list:
-------------------------------
deb http://apt.balabit.hu/zorp-gpl-os/ zorp-os-3.0/3.0security zorp-os
common-gpl zorp-gpl
deb http://apt.balabit.hu/zorp-gpl-os/ zorp-os-3.0/3.0 zorp-os
common-gpl zorp-gpl

deb http://ftp.hu.debian.org/debian woody main
deb http://ftp.hu.debian.org/debian-non-US woody/non-US main
deb http://security.debian.org/ woody/updates main
-------------------------------
Ez alapjan minden frissites fennvan

$ uname -a
Linux host 2.6.12-zorpos #2 SMP Fri Jan 6 15:38:17 CET 2006 i686 unknown

# dpkg -l libc6
libc6  2.2.5-11.8.zorpos2

gcc version 3.0.4

Elore is koszonet,