[zorp-hu] Leszakadó session

_Zorp zorp at provice.hu
2006. Már. 21., K, 10:16:21 CET

Bocs, igazad van. Null packet-ekre gondolok, amit bizonyos SSH kliensek
(pl: PuTTY) rendszeres időközönként képesek küldeni a szervernek a
kapcsolat fenntartása érdekében. Ezek valóban valószínűleg rendes adat
csomagok, de nincs tartalmuk és az SSH kapcsolatban teljesen elfogadottak,
valamint a Zorp is tudja figyelni. Valószínűleg az zavart meg, hogy ezt is
keepalive-nak nevezik.
Petya

Balazs Scheidler <bazsi at balabit.hu>
Sent by: zorp-hu-bounces at lists.balabit.hu
2006.03.20 20:03
Please respond to
"Magyar nyelvu Zorp levelezesi lista." <zorp-hu at lists.balabit.hu>

"Magyar nyelvu Zorp levelezesi lista." <zorp-hu at lists.balabit.hu>
cc

Subject
Re: [zorp-hu]   Leszakadó session

On Mon, 2006-03-20 at 10:29 +0100, _Zorp wrote:

> Köszönöm, ez jó hír, ha bármelyik irány bontása esetén bont a Zorp is
> (én is arra az esetre voltam kíváncsi, amikor a kliens elszáll, így a
> kapcsolat megszakad, de bontás nincs kliens oldalról, de gondolom a
> szerver előbb-utóbb úgyis bont ilyen esetekben is).
> A TCP keep_alive terén azonban nincs igazad. Én az alapértelmezett 5
> perces timeout értékkel használom az SSH-t, és nekem is rendszeresen
> lebontotta a kapcsolatot a Zorp, ha kicsit háttérbe tettem és nem volt
> forgalom. A TCP keep_alive azonban megoldotta, így hiába nem tartalmaz
> [...]

A "ServerAliveInterval" timeoutra gondolsz? az nem TCP keep-alive
csomagokkal operal, rendes TCP adat-csomagokat kuldozget.

     ServerAliveInterval
             Sets a timeout interval in seconds after which if no data has
             been received from the server, ssh will send a message
through
             the encrypted channel to request a response from the server.
The
             default is 0, indicating that these messages will not be sent
             the server, or 300 if the BatchMode option is set.
             ProtocolKeepAlives is a Debian-specific compatibility alias
for
             this option.