[zorp-hu] Leszakadó session

_Zorp zorp at provice.hu
2006. Már. 20., H, 10:29:59 CET

Köszönöm, ez jó hír, ha bármelyik irány bontása esetén bont a Zorp is (én
is arra az esetre voltam kíváncsi, amikor a kliens elszáll, így a
kapcsolat megszakad, de bontás nincs kliens oldalról, de gondolom a
szerver előbb-utóbb úgyis bont ilyen esetekben is).
A TCP keep_alive terén azonban nincs igazad. Én az alapértelmezett 5
perces timeout értékkel használom az SSH-t, és nekem is rendszeresen
lebontotta a kapcsolatot a Zorp, ha kicsit háttérbe tettem és nem volt
forgalom. A TCP keep_alive azonban megoldotta, így hiába nem tartalmaz
adatot, és csak a TCP kapcsolat timeout idejét tolja ki, a Zorp ezt észre
veszi és a Zorp sem bont le, így szerintem teljesen korrekt megoldás és
saját tapasztalat alapján működik is.

Petya

Balazs Scheidler <bazsi at balabit.hu>
Sent by: zorp-hu-bounces at lists.balabit.hu
2006.03.17 16:07
Please respond to
"Magyar nyelvu Zorp levelezesi lista." <zorp-hu at lists.balabit.hu>

"Magyar nyelvu Zorp levelezesi lista." <zorp-hu at lists.balabit.hu>
cc

Subject
Re: [zorp-hu]  Leszakadó session

On Thu, 2006-03-16 at 17:21 +0100, _Zorp wrote:

> Sziasztok!
>
> Engem ezzel kapcsolatban érdekelne, hogy mi történik akkor, ha ezzel a
> módszerrel a timeout kezelést kikapcsolom, és valamiért nemcsak nincs
> forgalom, de valóban meg is szakad a kapcsolat? Fel tudja szabadítani
> ilyenkor is a lefoglalt erőforrást a Zorp, esetleg újra tudja
> használni a már lefoglalt erőforrást egy következő kapcsolatban, vagy
> a session kezelő szál haszontalanul egészen addig fut, amíg újra nem
> indítja valaki a Zorpot?

termeszetesen ha a kapcsolat bomlik, akkor a zorp-os session is lebomlik
a timeouttol fuggetlenul. ezt meg befolyasolja a soft_shutdown parameter
erteke, ami azt jeloli  hogy iranyonkent tortenik a lezaras, ilyenkor ha
a szerver lezarja a kapcsolatot, de a kliens nem, akkor a szal
beragadhat, ameddig a kliens is le nem zar.

a soft_shutdown defaultja FALSE, azaz barmelyik irany bontasa eseten a
Zorp is azonnal bont.

> Ez utóbbi esetben a megoldás nem túl szerencsés, hiszen fokozatosan
> zabálja fel a Zorp a gép erőforrásait. (Megjegyzem az SSH képes TCP
> keepalive kezelésre, amit ha használunk, akkor nem fordulhat elő, hogy
> 5 perc után leszakad a kapcsolat, mert mondjuk 30 másodpercenként
> legalább 1 db csomag úgyis átmegy a tűzfalon.)

a TCP keep-alive uzenet nem tartalmaz adatot, igy csak a TCP kapcsolat
timeoutjat loki arrebb, a Zorp szamara nem jelent olyan esemenyt, ami
miatt o kitolna a timeoutot.

--
Bazsi