[zorp-hu] HTTP Load balancer

Deim Ágoston ago at lsc.hu
2006. Már. 3., P, 00:15:42 CET

hi,

> Lehet sulyozni is, a legegyszerubb, hogy DNAT-kent egy RandomNAT-ott
> hasznalsz, aminek egy listaban kell megadni a lehetseges celokat. Itt
> lehetoseg van arra, hogy egy cim tobbszor is szerepeljen.
jé, tényleg, kimaradt agyamból.

> 1, Ez nem teljesen load alapu, hanem te szamolod, hogy egy gepre hany
> kapcsolat van, es mindig a legkevesebbet vivohoz iranyitod a kerest.
> Ehez kell kicsit trukozni.
Itt a trükközés alatt mit értesz? Az előbbi levelekt egyikében említett
direkt címátírást vagy az általam felvetett DNS update? Esetleg harmadik
út? Most kicsit be vagyok fáradva, de ezek jutnak eszembe. Ezzel viszont
van egy bajom (mint külső szemlélőnek): ha webszervereket rakok mögé,
akkor nem mindegyik lekérdezés fogja ugyanannyira leterheli a gépet, ugye.
Bár általános elfogadható, az biztos.

> 2, Csinalsz egy kulso daemon-t, ami figyeli a load-ot, es a zorp ennek
> az eredmenyei alapjan kuldi a forgalmat ide-oda. En ilyet hasznalok tobb
> adsl vonal osszefogasara. Nyilvan ott a daemon a vonalak terheltseget
> nezni. (Ha kell elkuldom a daemont)
Nagy hülyeség lenne, ha Monit alapján dolgozna egy ilyen démon? Ha jól
vettem ki, akkor kollégának - bár biztosan örül a démonnak - load alapú
kell. Ekkor viszont eléggé pontosan kell dolgozni és felvet olyan
kérdéseket, hogy miként tároljuk és meddig a hostok előző loadját, mire
következtets az előzőekből és amiről nem szabad elfelejtkezni: különböző
gépekről beszéltek, tehát a kérések számát itt nem csak a load határozza
meg, hiszen egy X processzoros gép teljesítménye azért nagyobb load alatt
is _lehet_ jobb, mint kisebb gépé. Ez elég komplex probléma. Biztos,hogy
megér pár ciklust a fejben.

üdv,
Ago