[zorp-hu] HTTP Load balancer

Deim Ágoston ago at lsc.hu
2006. Már. 2., Cs, 21:39:21 CET

> ez ok, back-end-ek kozott tud valamilyen modon sulyozni?
A round robin számodra mit mond?
Már bocs, nem akarok bunkó lenni, de szerintem ez egy általánosan használt
fogalom és a "körbejárás" a legmegfelelőbb magyar szó, talán. Szóval: nem
hinném, hogy tudna súlyozni.

> pl: nem egyformak, es mar eleve nem 1/N aranyban akarom
> elosztani, ne adj' Isten figyelem a gepek loadjat, es az alapjan
> iranyitom...?

szerintem ezt leprogramozhatod :) "Csak" írni kell egy démont, ami a
loadokat figyeli és a DNS-t updateli annak megfelelően, hogy melyik gépnek
várható legnagyobb szabad erőforrása. A Zorp meg a mindig kérdezze le a
DNS-t.
Egyszerűnek tünő, végtelenül bonyolult feladat. Ráadásul protokoll elemző
proxyknál nem olyan egyszerű ez, mint a csomagszűrőknél.

Má$ termékeknél ez plusz kiegészítő pénzes modul, van ahol a legnagyobb
verzióban megkaphatod, mint például a Katonai EllenörzőPontnál. De ott is
vannak külső modulok. Ez alapban sehol nincs meg.

üdv,
Ago