[zorp-hu] HTTP Load balancer

Hegedüs Ervin airween at axelero.hu
2006. Feb. 28., K, 21:20:58 CET

hello,

> A HTTP forgalomra ki vagy be? Gondlom inkább be.
igen, befele, de kezdem kicsit elorebb.

van 2 szerver (SUNFire v120, Sun-ONE-Web-server/6.1), mogottuk
1-1 alkalmazas szerver.
A vezetoseg attol fel, hogy nem birjak majd a terhelest, ami
elerheti a napi nehany ezres talalatot is [...], ezert Cisco-ban
gondolkodnak [...], viszont ha valami penzt meg lehetne sporolni,
esetleg en is jol jarnek...

Szerintem a kritikusabb pontja a rendszernek a failover megoldas,
tehat ha az egyik backend kiesik, akkor is menjen a rendszer es
ofkoz' ha a(z egyik) balancer esik ki, akkor is elerjek a
szervereket. Tulkepp' az egesznek ez a lenyege IMHO.

(csendben megjegyzem, ha letennek egy fekete dobozt 3 kabellel,
amire rairom hogy LOAD BALANCER, lehet, h azt is elhinnek, de
ezzel nem akarok viccelni)

> Ha a problémád a következő: adott egy jó nagy vonal, amit a Zorp
> lekezel, de a terhelés nagy a web szervereken
> (brutál lekérdezések stb.) ezért kell load balance, akkor a
mondjuk, hogy ez a feladat - nem a problema(!) :)

> legegyszerűbb és legbutább megoldás a Round robin DNS szinten, a zorp
> pedig a belső DNS olvassa úgyis, - legalábbis remélhetőleg :) - ebben az
> esetben.
> Terhelés alapú megosztásra meg az LVS rendszer nem jó neked?
errol meg nem hallottam idaig, koszonom, utananezek.

> Remélem ez irányú volt a kérdés.
igen, koszonom a segitseget,

udv:

a.