[zorp-hu] SIP proxy kérdés

Deim Agoston ago at lsc.hu
2006. Ápr. 24., H, 14:26:14 CEST

hali,

örömteli számomra, hogy van már SIP proxy. Ehhez kapcsolódna egy
kérdésem, amihez egy diaban készített Móricka ábrát is csatoltam. A
kérdés: ha a(z egyik) DMZ-ben van a SIP-es server, a kliensek pedig egy
másik zónában, a LAN-ban, akkor Sip proxy lekezeli ezt? Ha jól tudom és
látom, akkor most minden megfelelően kezdeményezett SIP kapcsolat
lekezeléséhez létrejön egy iptables szabály. Mivel az RTP-n történő
kommunikációt a kliensek már egymás között végzik, ezért ehhez
kapcsolódóan kell létrehozni az iptables szabályokat is. Ezt az
alapbeállításokkal meg tudja majd tenni a zorp vagy bele kell túrnom az
osztályokba és sajátot kell készítenem?
Ha erősebben nézem a .py-t akkor amit benne látok az openStream és
closeStream-re, abban az iptables résznél nincs definiálva interface
csak címek s a portok. Esetleg elég csak a permit_trp_zones-ba megadni a
zónákat? (internet + LAN)?
Elnézést, hogy nem fordítottam rá most több időt, nem szokásom így
bedobni a kérdést, elég egy igen, nem RTFM, aztán megoldom onnatól, csak
az irányt jelöljétek ki.

ĂĽdv,
Ago
--------- következő rész ---------