[zorp-hu] (no subject)

Balazs Scheidler zorp-hu@lists.balabit.hu
Mon, 09 May 2005 10:36:00 +0200

On Sat, 2005-05-07 at 09:02 +0200, iceman@gds.hu wrote:
> Sziasztok
>
> Számomra a Zorp teljesen új dolog. Egy webszervert szeretnék vele védeni
> egyenlőre teszt jelleggel (HTTP, FTP, SSH, SMTP, POP3).
> Amin a Zorp lenne az van az Interneten, és csak azon keresztül lenne
> elérhető a webszervert.
>
> Inet--(IP: xxx.xxx.xxx.xxx)Zorpos(GNU)(IP: 10.10.10.1)---(IP:
> 10.10.10.2)webszervert
>
> Egy Deb sarge-ra felraktan apt-vel a zorp-gpl-os 3.0-át, frissitettem a
> rendszert,
> felraktam a zorp csomagot, kernel tartalmazza a TPROXY modult.

roviden:

* letre kell hoznod egy policy-t, amit az /etc/zorp/policy.py fileba
kell tenned, es nagyjabol igy nez ki:

#######################################
from Zorp.Core import *
from Zorp.Http import *

# internet zona
InetZone('internet', '0.0.0.0/0',
	 inbound_services=['http'],
	 outbound_services=[])

# belso zona
InetZone('intranet', '192.168.0.0/24',
	 inbound_services=[],
	 outbound_services=['http'])

# a fenti ket zona egy intranet->internet iranyu 'http' nevu
# szolgaltatast enged

# intra peldany
def intra():
	Service('http', HttpProxy)
	Listener(SockAddrInet('192.168.0.254', 50080), 'http')

### END ###

A fenti konfig egy darab HTTP-t fog atengedni, hogy hasznalni is tudd,
modositani kell benne a cimtartomanyokat, hogy illeszkedjen a sajat
halozatodra, illetve letre kell hoznod egy '/etc/zorp/instances.conf'
nevu allomanyt, ami a zorpctl hasznalatahoz kell:

intra -v3 -T -p /etc/zorp/policy.py

Ezek utan "zorpctl start" utan elindul az intra nevu Zorp peldanyod, ezt
nezd meg a logban, ott mindenfele startup uzenetet kell latnod.

A Zorp konfiguralasa mellett letre kell hozni egy szabalyrendszert is,
az angol Tutorial-ban van erre reszletes pelda, a lenyeg:

iptables -t tproxy -A PREROUTING -p tcp --dport 80 -j TPROXY --on-port 50080