[zorp-hu] Inbandrouter nyug ;)

Balazs Scheidler zorp-hu@lists.balabit.hu
Fri, 27 Feb 2004 13:05:46 +0100

2004-02-27, p keltezéssel 11:48-kor Ifj. Darvas Istvan ezt írta:
> Sziasztok,

> Igazabol azt szeretnem csinalni,  hogy van nekm 2 gepem is, es az egyik gep
> a domain1.hu-t szolgalja ki, a masik gep meg a domain2.hu-t es ezek tuzfal
> mogott vannak. Ha jon a keres https-en, akkor belenezve itt is a forgalomba
> el tudjam donteni egy inband routerrel, hogy hova kuldjem a csomagokat.
>
> HTTP mar megy, de a HTTPS-es nem ;( , mert nem igazan ertem, hogy hogyan
> tudnek requestet ellnorzni a HTTPS-nek a pssl proxy-jaba agyazott http
> proxy-ban ;)

> Szoval a kerdesem az lenne, hogy ezt hogyan kell megcsinalni?

termeszetesen egymas melle stackelessel (mert olyat is lehet). Tehat a
Pssl-ben HTTP-vel az a problema, hogy a Pssl elobb becsatlakozik a
szerverhez, mint ahogy elinditja a beagyazott proxyjat, tehat a HTTP mar
mindenkeppen tul keson van.

A megoldas valahogy igy nez ki:

Service('https', DecryptPsslProxy,
        router=InbandRouter(),
        chainer=SideStackChainer(HttpProxy, chainer=SideStackChainer(CryptPsslProxy)))

azaz az elso Pssl egy feloldalas SSL, ami a kliens oldalon SSL-es, a
szerver oldalan cleartext, ez dekodolja a forgalmat, majd amikor a
szerverhez akarna kapcsolodni elindul a HttpProxy, ami amikor a
szerverhez akar kapcsolodni akkor elinditja a masik iranyba kodolo SSL-t
(kliens oldalon cleartext, szerver oldalon SSL)

Ha a szervered igazabol nem SSL-t beszel a tuzfal mogott, akkor a
masodik (encryptalo SSL) elhagyhato.