[zorp-hu] (már nem) KSH és a biztonságtudat

Czako Krisztian zorp-hu@lists.balabit.hu
Thu, 19 Feb 2004 14:55:45 +0100

2004-02-19, cs keltezéssel 08:53-kor Balazs Scheidler ezt írta:

> ez igaz, bar IMHO ha valaki sajat maganak gyart certet, akkor altalaban
> azzal se foglalkozik tulzottan, hogy lejart-e a certje.

lásd https://lists.linux.hu, mint kiemelkedő példa :)

Elnézést az off-topicért, inkább a security-l-re kellett volna...
Azt viszont, amiért beküldtem úgylátom senki sem vette észre:

   Amennyiben valóban tartalomszűrés miatt nem engedélyezett a HTTPS
   protokoll, akkor a firewall/proxy konfigurálását oly módon kell
   elvégezni, hogy a HTTPS protokollal ( KSH-kiszolgálóban 18180-as
   port) kizárólag az asp.ksh.hu:18180 legyen elérhető. (Innen másfelé
   nem lehet eljutni ezen a porton erre a célra dedikált szerverprocess
   figyel, ezt a tartalmat tartalomszűrni nem kell, hiszen kizárólag a
   Hivatal által terített alkalmazás kommunikál rajta)

Különösen az utolsó, zárójeles rész. Amiben az én értelmezésem szerint
azt állítják, hogy teljes anyagi és elkörcsi felelősséget vállalnak
azért, hogy ezen a kommunikáción keresztül sem befelé, sem kifelé nem
fog nem kívánatos tartalom haladni. Ha mégsem jól értem, és a
felelősségvállalás nem olvasható ki ilyen módon, akkor pedig a hamis
biztonságérzet keltése fejezet.

Slapic