[zorp-hu] hülye kérdés - Zorp pro ügyfél VBuster nélkül

Balazs Scheidler zorp-hu@lists.balabit.hu
Mon, 13 Dec 2004 13:29:11 +0100

On Mon, 2004-12-13 at 00:49, Deim Agoston wrote:
> sziasztok,
>
> helyzet: Zorp verziónál Pro, VBuster licenc nélkül, MX rekord a
> tűzfalon, SMTPProxy használata a cél.
>
> Kétféle megoldás villan fel előttem:
> a.) programnak "kiadni" a feldolgozást, jellemzően ClamAV-nak, de
> a tűzfalon végezve ezt is
> b.) a továbbított, de nem vírusellenőrzött levelek ClamSMTP vagy hasonló
> szűrőbe bújtatása, aztán átadása postfixnek (relay és domain check már
> megvolt a SMTPProxynál)
>
> Van aki használja/ta a.) és b.) megoldást is és tud
> teljesítmény/megbízhatósági adatokat mondani?
> [...]

program stackelessel lehet clamav-ot hasznalni mind smtp mind http
eseten, csak egy wrapper scriptet programot kell irnod hozza, ami az
stdin-rol felveszi az adatot, es az stdout-ra kivagja az ellenorzott
streamet.

ugyanez a script tud szolni a 3-as fd-n keresztul a Zorpnak, hogy amugy
mi a velemenye az uzenetrol, ami egy Zorp verdict, tehat valami ilyesmi.

#!/bin/sh

cat > /var/tmp/random-file-nev
if clamav /var/tmp/random-file-nev; then
	# virusmentes
	cat /var/tmp/random-file-nev
else
	echo "Z_REJECT" >&3
fi

belso vbuster modullal siman ellenorzunk kb 10mbit-nyi HTTP forgalmat.
2000-2500 level szerintem nem okoz gondot egy mai gepnek.

hint: a fenti scriptet spamszuresre is lehet akar hasznalni, es Z_REJECT
eseten a Zorp a levelet DATA utan eldobja, nem pedig a queue-bol pattan
vissza.