[zorp-hu] sok zorp core dump

narancs zorp-hu@lists.balabit.hu
Thu, 08 May 2003 11:53:09 +0200

Balazs Scheidler wrote:

>a core file a teljes memoriaterkepet elmenti, amiben minden benne van, az
>olyan uzenetek is, amiket valojaban a program sosem irt ki.
>
>megnezed, hogy a most GPL-ben levo Zorp-al is produkalja-e a hibat? Elvileg
>ott most 2.0.3 van.

most itt is

>esetleg tudsz logreszletet is kuldeni? (kozvetlenul a sigsegv, illetve a
>sigsegv-t dobo processz pid-jehez tartozo uzenetek a kozelbol)

zorp log nem ir ki semit mert szegenynek szerintem ilyesmire ekkor nincs
ideje, viszont ezt latom: :-)

kernel: PAX: From 1.2.3.4: terminating task:
/usr/lib/zorp/zorp(zorp):6663, uid/euid: 0/0, EIP: 00000000, ESP: 597FF83C
kernel: PAX: bytes at EIP: <invalid address>.

most kikapcsoltam a Paging based PAGE_EXEC-et, es varok hogy lesz-e
megint term.

chpax -v /usr/lib/zorp/zorp

----[ chpax 0.2 : Current flags for /usr/lib/zorp/zorp ]----

 * Paging based PAGE_EXEC       : disabled
 * Trampolines                  : not emulated
 * mprotect()                   : restricted
 * mmap() base                  : randomized
 * ET_EXEC base                 : not randomized
 * Segmentation based PAGE_EXEC : enabled

milyen tapasztalatatok van ezzel a grsec/PAX dologgal?
ha jol tudom zorpos kernelben is van. melyik feature akad ossze szegennyel?

koszi