[zorp-hu] Zorp IPF resze

Balazs Scheidler bazsi@balabit.hu
Wed, 29 Jan 2003 10:29:37 +0100

Sziasztok!

En is valaszolok, talan egy kicsit jobban tudom a technikai hatteret ;)

On Tue, Jan 28, 2003 at 05:37:57PM +0100, Attila Nagy wrote:
> Sziasztok!
>
> Az emelkedett szakmai tartalom mellett nekem egy nagyon egyszeru kerdesem
> lenne csak: "allitolag" (nyoma is van :) a Zorp elerheto Solarison is,
> ahol a csomagszurovel kapcsolatos dolgok Darren Reed IPF-evel kerultek
> megvalositasra.
> A Debian tukrokrol elerheto forraskodban azonban nagyon ugy tunik, hogy
> ebbol a lehetosegbol vajmi keves van valojaban ott (ertsd: semmi).
>
> A kerdes: elerheto valamilyen modon ez az IPF-es kapcsolodast is
> tartalmazo kod, vagy felejtsem el, az nem GPL-es?

> [...]

A Solaris tamogatas ket reszbol all:

1) egy patch a Darren fele ipfilter-hez, ez nagyon rovid, leginkabb egy
   hook meghivasa
2) egy kernel modul, ami hasznalja a fenti hook-ot, es az ipfilter-t
   hasznalva implicit NAT szabalyokat vesz fel a Linux-os tproxy-hez hasonloan

A userspace API megegyezik a Linux-os megvalositassal, es mar legalabb
egyszer a mukodes jeleit is mutatta. ;)

A Zorp-os valtoztatasok egy resze meg nincs merge-lve a fo forrasfaval,
illetve a megvalositas egyenlore nem tamogatja az UDP-t.

Az ipfilter patch termeszetesen portabilis, a kernelmodul viszont teljes
mertekben Solaris specifikus, ugyanis STREAMS-et hasznal.

A kod maga egyenlore itt pihen a CVS-unkben, nem lett release-elve az UDP
tamogatas hianya miatt, es mivel felkesz ezert nem szuletett dontes
liszenszeleserol.

Igazsag szerint nem tudom mekkora melo lenne a Solaris-os modult kicserelni
BSD-sre, a jelenlegi fokepp arra epit, hogy viszonylag konnyu egy socket-hez
allapotot rendelni, ha ez megvalosithato, akkor a port valoszinuleg
egyszeru.