[zorp-hu] Ftp =?iso-8859-1?Q?fiask=F3?=

Balazs Scheidler bazsi@balabit.hu
Wed, 22 Jan 2003 13:25:38 +0100

On Wed, Jan 22, 2003 at 01:12:35PM +0100, narancs wrote:

> csodalkoztam is :-)
> en anno addig probalgattam ezeket a dolgokat amig ossze nem jott.
> és ez esetben is biztos hogy a távoli gép a zorp által definiált
> tartományba nyit vissza, vagy 1024+?

az FTP proxy minden adatkapcsolati kezdemenyezest a sajat oldalan beszorit
egy porttartomanyba, ami alapbol 40000:41000. Ez 2.0-nal is igy van, csak
most mar ezt a tenyt nem hasznaljuk ki a csomagszuronel.

Nagyjabol a Zorpban megbizunk, hogy o tudja milyen dinamikus kapcsolatokat
kell nyitnia.

A csomagszurot most mar szinte csak a TPROXY-s elteritesekre hasznaljuk,
illetve az egyeb aranyos lehetosegekre, mint a SYN limit, ami alkalmazas
szintrol nehezen lenne elerheto.

> mindenesetre forgatnom kell egy új kernelt ...

> ezt nem igazán értem... akkor hol konfigolod fel a portokat?
> a zorp szól a kernelnek hogy mit kell kinyitni?

igen. a portokat tovabbra is beallithatod az FTP proxynak, de mar nem
muszaj.