[zorp-hu] Erdekes hiba...

Csaba S. Varga guska@guska.hu
Tue, 10 Sep 2002 10:59:27 +0200

On Thu, Sep 05, 2002 at 08:21:16PM +0200, Peter Danoczy <dano@complex.hu> wrote:
> egyik http serverunket nem tudta normalisan elerni. Routolasra gyanakodtunk,
> de a szolgaltato bealittatta vele az mtu-t (adsl-nel elvileg lehetne
> magasabb) 1452-re talan, pontosan nem emlekszem. Es minden meggyogyult.
ADSL -nel 1492 -a default. Eljen Amerika:)
DE ! Amint egy kicsit is instabil a vonal vagy az egyik elosztoallomas,
azonnal szakadozni kezd a vonal. Rendszerint BDSl -nel szokta ezt
megjatszani erdekes modon. Ilyenkor a legegyertelmubb log a postfix
logjaiban talalhato: timeout kifele.
Nekem van kb 6 BDSL ugyfelem, igy en mielott felhivom az axelerot meg
szoktam csinalni a hibahatarolast tavolrol, hogy ne keljen a technikusra
varni, amig kijon es megcsinalja. Egyszeru: fogod 100 -a val csokkented
az mtu -t, a ppp interfacen. Ha nagyon szakadozik a vonal nem ritka,
hogy 390 !-es MTU val megy a rendszer.
Eleg szegyen, de van olyan ceg, ahol nem tudtak megoldani a problemat
ezert havi 20 rugot elengedtek a havi zsetonbol.
Szerintem neked is hasonlo problemad lehet.
--
Guska

http://vidampark.gnu.hu
GPG public key: http://www.guska.hu/gpg-public-key-guska.asc