[zorp-hu] Proxy-s kezdo kerdesek

Balazs Scheidler bazsi@balabit.hu
Mon, 11 Mar 2002 18:04:00 +0100

On Mon, Mar 11, 2002 at 05:46:33PM +0100, Trebisch Tamas wrote:
> Hi
>
> Mivel meg csak most kezdek baratkozni
> a proxy-s tuzfalak hasznalataval, ezert
> szeretnek nehany alap kerdest feltenni.
>
> Ugyanazon a gepen kellene futtatni az
> iptables-t es a zorp-ot, ahol a web
> szervert is.
>
> Ebben az esetben az iptables redirect-eli
> a 80-as portra erkezo kerest a zorp
> 50xxx-es portjara, ami meg atpasszolja a
> web szerver 80-as portjara, ha minden ok?
> Ezt igy kellene megcsinalni?
> Ugyanez a helyzet az SSL-es kapcsolatokkal is?
>
> Elore is orok hala!

1. egyenlore a zorp ipchains-en erzi magat legjobban, de konkretan HTTP
   eseten azert iptables is hasznalhato.

2. az altalad vazolt megoldas mukodhet, bar szerintem REDIRECT-re se nagyon
   van szukseg: a Zorp hallgatozik a 80-as porton, majd tovabbitja a
   kapcsolatokat a barmilyen porton hallgatozo apache-nak. SSL-nel pedig
   ugyanigy, bar HTTPS-nel csak akkor van ertelme Zorp-ot elorehuzni, ha
   Pssl-el feldolgozod az SSL-t. Ekkor pedig az Apache-nak mar mehet
   cleartextben is a forgalom (igy elkerulsz egy csomo felesleges kodolast)