[zorp-hu] Zorp GPL 1.4.6

Deim Agoston ago@lsc.hu
Fri, 30 Aug 2002 00:04:32 +0200

On Thu, Aug 29, 2002 at 09:04:35PM +0200, Ifj. Darvas Istvan <Fireking@DarviNET.Hu> wrote:
> OK! Koszonom! ;-] Pedig mar tokre megorultem! Egyebkent ez 1-2 heten belul
> varhato? vagy meg nem teszitek ingyenesen kozkincse? ;-]
A GPL lenyege az, hogy nem teheted meg, hogy nem teszed kozkincse azt,
amit hasznalsz olyan progihoz, ami GPL-es es massal nem hasznalhato.
Pl. ha olyan cuccod van, ami menedzsment eszkoz, akkor az lehet penzes,
de csak akkor, ha nem hasznal olyan metodust, ami csak a GPL-es progihoz
elerheto. Pl. csinalsz egy postgreses menedzsmnet feluletet es az csak
azzal mukodik, de olyan szinten, ohgy massal nem is hasznalhato
(headerek includolasa, fuggvenyek felhasznalasa, egyeb miatt), akkor az
GPL-es kell, hogy legyen. Ha ugyanez a progi legalabb minimalis szinten
tud valamit kezdeni MySQL-lel, akkor lehet penzes. A linux kernel
GPL-es, a transzaparanes proxy reszt pedig hasznalja a Zorp, ezert
kozkincse kell tenni. Ez alol egy kitetel van:
csak belso, vallalati hasznalatra, nem pedig ertkesites celjabol
hasznalod a szoftvert, amit megvaltoztattal.
A Balabit gondolom azert nem adja ki, mert meg nem elegedettek a
minoseggel, tesztelnek, uj dolgokat akarna belerakni vagy ilyesmi.
Ertheto allaspont. Mi sem mutatjuk meg az ugyfeleknek a  legelso
napon mennyit haladtunk egy alkalmazassal :-) A projekt felenel, az elso
deszka modellnel mar lehet errol szo, de addig nem.
Udv,
Ago