[zorp-hu] virtualis ip cimak hasznalata ?

nagy_l@vaxst2.tii.matav.hu nagy_l@vaxst2.tii.matav.hu
Wed, 14 Aug 2002 07:56:08 +0200

Ok, felteszem a kerdest mashogy :

eddig erre jutottam :
(valami ilyesmit kell berakni...nem tudom a sortorest kell-e kulon jelezni ?)

        Service("zonac_1223_zonas", PlugProxy ,
        router=DirectedRouter(SockAddrInet('192.168.253.11', )) ,
        snat=StaticNAT(SockAddrInet('192.168.254.111', 0)))

        Listener(SockAddrInet("192.168.254.1", 10501), "zonac_1223_zonas")

ha a forras cimet akarom allitani, akkor az vagy :
- semmi, mert a tuzfal lesz a forras
vagy a kliens eredeti cime lesz a forras :
- snat=FakeClientSourceNAT())
vagy (ha egy cimrol van szo) virtualis cim hasznalatanal :
- snat=StaticNAT(SockAddrInet('192.168.254.111', 0)))
vagy (ha tobb cimrol van szo) virtualis cim hasznalatanal :
- snat=mysnat()

(a 192.168.254.111 a virtualis cim)

Erdekelne , hogy konkretan attol fuggoen, hogy a gepnek mi az eredeti cime,
hogy tudnam lekepezni a forras cimeket. a fuggvenyben legyen if, vagy valami
hasonlo, ahol vizsgalom az egyes cimeket es a szerint helyettesitem be. (erre
nagyon jo lenne valami pelda, mert a leirasok alapjan nem tudtam gyorsan
kitalalni, hogy mi lenne a helyes szintaktika...)

ha a cel cimet hamisitom, akkor :
- router=TransparentRouter()  (itt nem csinalok semmit, kerdes, hogy ha be
  kell irni a celportot, akkor azt hogy kell megcsinalni ?)
vagy, ha virtualis cimra jott (egy gepeseten) :
- router=DirectedRouter(SockAddrInet('192.168.253.11', ? ))
  (ide mit kell irni a celporthoz, ha ugyanaz mint amire jott ? ha nem ugyanaz,
  akkor termeszetesen beirom, hogy hova kell kuldeni...)
vagy, ha virtualis cimre jott (tobb gen eseten)
- router=myDirectedRouter()

(A 192.168.253.111 a virtualis cim)
Itt is erdekelne, hogy ez a myDirectedRouter hogy nezzen ki. Attol fuggoean,
hogy milyen cimre jott a csomag hova kell tovabbitani. Ezt valahogy le kellene
vizsgalni es e szerint cselekedni. Az is kerdes, hogy a portot (ha ugyanaz, ill
ha valtozik) hogy tudom betenni ?

Elore is kosz barmifele otletet.

Udv!

Lajos