[zorp-hu] Zorp konfiguralasa

SZALAY Attila sasa@balabit.hu
Fri, 19 Oct 2001 11:00:39 +0200

Hi!

On 2001 Oct 18, MG wrote:
> Legalabb azt aruljatok el, hogy milyen proxy-k vannak a zorp-ban? Http, ftp,
> plug. Ez a 3 van? Melyikkel mit lehet szurni azon kivul, hogy a http-vel http-t,
> azt ftp-vel ftp-t? Orulnek ha valaki kisegitene az ipchains scriptem

A /usr/share/zorp/pylib/Zorp-ban vannak a kulonbozo proxy-khoz
tartozo "config" file-ok, azokban van egy eleg jo reference manual.
Erdemes olvasgatni.

Egyebirant barmeny parancsot, header-t fel lehet kuldeni policy-ba, es ott
azt csinalsz vele amit akarsz. (Persze ez az ismert protokolokra vonatkozik)

> A doksi szerint a inbound a bemeno csomagokra vonatkozik, az outbound meg a
> kimeno csomagokra. A bejovo azt jelenti, hogy a valaszcsomagok? Szoval mi az
> inbound es az outbound pontosan? Ezt multkor is kerdeztem, de nem irtatok ra
> semmit. Vagy en nem kaptam meg...? :)

Nem csomagokra, kapcsolatokra, pontosabban szolgaltatasokra.

inbound  = A zonaba beengedett _szolgaltatasok_.
outbound = A zonabol kiengedett _szolgaltatasok_.

--
Szalay Attila                         BalaBit IT Biztonságtechnikai Kft.
tel/fax:(36-1)-217-14-98              1092 Bp. Köztelek u. 4/b