[zorp-hu] Zorp alapok

MG makgab@freemail.hu
Wed, 03 Oct 2001 13:48:59 +0200 (CEST)

On 03-Oct-2001 Balazs Scheidler wrote:
> ha nem akarsz belemelyedni, akkor nyugodtan hasznalhatod az elore

De szeretnek majd elmelyedni benne. Csak nem tudom meg melyik parancs mit
csinal pontosan. Gondoltam itt a listan megtudom. Azert van ez a lista, ugye? :)

> osszeallott proxykat. a legegyszerubb konfig kb. igy nez ki:

Melyik sor mit jelent/mit csinal, le tudnad irni?! Koszi elore is.
Leirtam kb. mit ertek a lentiekbol, vagy legalabbis az elolvasottak szerint mit
jelenthet... :)

> from Zorp.Core import *
> from Zorp.Http import *

Ezeket nem egeszen tudom, mihez mi kell. :)
A Zorp.Core ill. a Zorp.Http modulbol beimportal mindent (a'la Java)?

> InetZone("intranet", "192.168.0.0/24",
>        outbound_services=["intra_HTTP"],
>          inbound_services=[])

Ez itt (fent) definialt egy "intranet" nevu zonat, 192.168.0.* IP cimekkel.
Kifele (outbound) az "intra_HTTP" szolgaltatast engedi. Befele (inbound) semmit
(max. a valaszokat?).

> InetZone("internet", "0.0.0.0/0",
>          outbound_services=[],
>        inbound_services=["intra_HTTP"])

Ez is egy zona, ami kulso internetet jelol "internet" nevvel.
Befele (inbound) az "intra_HTTP" szolgaltatast engedi. Kifele (outbound) semmit
(max. a valaszokat?).
Az inbound a kezdemenyezes es az outbound a valaszcsomagokra vonatkozik???!

> def intra():
>       Service("intra_HTTP", HttpProxy)
>       Listener(SockAddrInet('192.168.0.1', 50080), "intra_HTTP")

Ez egy definicio, az "intra_HTTP"-t definialja a 192.168.0.1 IP cimen (
50080 porton?) figyelve a http proxyzast?

> Ez az intranetrol enged ki egy HTTP szolgaltatast. (lehetosed van
> termeszetesen "spirazni" a dolgokat, de nem kotelezo)

"Spirazni"...?

Tehat a fenti pelda csak http-n enged ki, es vissza a valaszokat?

1ebkent ipchains mellett hasznalnam, abban kell valamit valtoztatnom? Olyan
szolgaltatast szeretnek, hogy belso halorol mindent kiengedjen es az internet
felol csak a valaszcsomagok johessenek be. Az ipchains-et is igy allitottam be.
Kesobb majd finomitanam a zorp beallitasait (ha kell), ha mar jobban ertek
hozza. :)

Egyenlore meg a forditasaval vagyok elfoglalva, nem sikerult leforditanom, bar
ezt mar irtam tegnap a listara (hogy mit ir ki). Nem tudtok abban segiteni..? :(

Bye!
Linux RedHat 6.2/7.1