[zorp-hu] Zorp alapok

Balazs Scheidler bazsi@balabit.hu
Tue, 2 Oct 2001 10:41:17 +0200

Szia!

On Sat, Sep 29, 2001 at 12:10:13AM +0200, MG wrote:
> Gabor vagyok. Nemreg iratkoztam fel a listara, mert erdekel ez a zorp nevu
> tuzfal progi.
> A honlapon talalhato magyar ismertetot elolvastam, de nem egeszen stimmel
> hogyan mukodik ez a zorp ill. hogyan kell konfiguralni. A lenyeg:

igen, a honlapon talalhato dokumentacio nagyon regi. Viszont amugy is
szivesen vennenk visszajelzeseket az uj doksirol, ugyhogy elkuldenem neked
maganban.

> - ipchains mellett szeretnem hasznalni proxy tuzfalnak.
> - RH ala hogyan tudnam leforditani, honnan lehet 3.0-as gcc-t szerezni (ha
> lehet rpm-ben)? Azt olvastam hogy csak ezzel tudnam leforditani.

nem, en magam is 2.95.2-es gcc-t hasznalok.

> - mit tud pontosan ez a zorp?

a zorp egy proxy tuzfal. ez azt jelenti, hogy mig a csomagszuro kizarolag a
csomagok fejleceivel foglalkozik, addig a proxy a kapcsolatok adatreszevel
is.

nem olyan reg irtam egy pix-zorp osszefoglalot, azt elkuldom a listara.

> Ha nem kerdeztem sok hulyeseget, akkor homalyositsatok fel a zorp alapjairol!
> Ha mar uncsi a dolog, akkor maganban irjatok.

ld. forwardolt level.