[zorp-hu] 1.4rc11 config / pssl szivas

Narancs v1 narancs@narancs.tii.matav.hu
Thu, 8 Nov 2001 10:17:39 +0100 (CET)

Szóval upgradeltem 0.8.8-as zorpomat a fenti verzióra és több órás szívás
után (ugye végig kellet böngészni a .py fájlokat a szintaktika kedvéért)
nagyjából rájöttem az új policy.py formátumára.

A mellélkelt sample is elég szűkszavú szerintem.

Mindenesetre a balabitről letölthető deb csomagokból hiányzott a
Matcher.py, ami viszont az src-ben benne volt, uh. copy.

Kár, hogy nincs egy jó policy.py howto.
A pylib/* fájlokban böngészve viszont jó kommenteket találtam.

- ------------

Az SSL még most se jött össze, tudna valaki egy működő http/ssl konfigot
küldeni 1.4rc11-hez?

Tegyük fel, hogy van 1 rakás user a localnet-en, akiknek minden CA és
trusted cert korlátozás nélkül internet https-t akarok proxyzni.

Megcsináltam a tf kliensek felé mutatott certjeit,

class IntraHttps(PsslProxy):

        class EmbeddedHttp(HttpProxy):
                def config(self):
                       HttpProxy.config(self)
             #         self.strict_header_checking = 0
                       self.request_headers["User-Agent"] = [HTTP_CHANGE_VALUE, "Lynx/2.8.3rel.1"]

        def config(self):
                self.server_need_ssl = TRUE
                self.server_verify_type = SSL_VERIFY_REQUIRED_UNTRUSTED
 #               self.server_ca_directory = '/etc/zorp/cas.certs'
                self.server_ca_directory = '/etc/zorp/ca.crt'
                self.server_cert = '/etc/zorp/server.crt'

                self.client_need_ssl = TRUE
                self.client_cert = '/etc/zorp/server.crt'
                self.client_key = '/etc/zorp/server.key'
                self.client_verify_type = SSL_VERIFY_NONE
                self.stack_proxy = self.EmbeddedHttp

Most ebben a felállásban a *_NONE-ra azt modja hogy hülyeség ilyen attr
nincs, persze a pssl.py-ben + van.
Érdekes módon a server_verify_type-ra nem rinyál. A client-re írhatok
akármit, nem teccik neki.

Szóval megköszönnék 1 kis segítséget ez ügyben.

- --------------------------

Más: az filter izé url loggolás nem megy, mer ha bekapcsolom, akkor mindig
policyviolation.html-t kapok.

class IntraHttp(HttpProxy):

        def config(self):
                HttpProxy.config(self)
                self.transparent_mode = TRUE
                #self.request_headers["User-Agent"] = (HTTP_CHANGE_VALUE, "Lynx/2.8.3rel.1")
               # self.request["GET"] = (HTTP_POLICY, self.filterURL)
               # self.strict_header_checking = 0

                # self.parent_proxy = "proxy.site.net"
                # self.parent_proxy_port = 3128
                # self.timeout = 60000
                # self.max_keepalive_requests = 10

   #     def filterURL(self, method, url, version):
                # return Z_REJECT here to reject this request
                # change self.request_url to redirect to another url
                # change connection_mode to HTTP_CONNECTION_CLOSE to force kept-alive connections to close
    #            log("http.info", 3, "%s: GET: %s" % (self.session.session_id, url))

- --

Szóval ezzel mit csináljak, hogy tudam végre loggolni az url-eket?

Ezzel is volt szívás, mert régen Http.HTTP_POLICY volt, most pedig ez a
"Htpp." eltűnt.

Ja és a user agent felülbírálást ki kellett kapcsolnom, mert a usereket
kidobálta a hotmail és 1éb ms site, hogy az ő böngészőjük nem jó.
Van 1éb ötlet, hogy mire írjam át, modjuk mozilla/linux :-) ?

Köszi mindent!

Narancs v1
IT Security Administrator

"Security of information is an illusion.
What is in one's mind gets into the collective consciousness (akasha),
so that can be read with meditation ;-) You don't have to hack.
Just 'remember'! You're the one."