[zorp-hu] Konfiguralas

=?iso-8859-2?Q?Magos=E1nyi_=C1rp=E1d?= mag@bunuel.tii.matav.hu
Thu, 11 Jan 2001 19:04:32 +0100

A levelezőm azt hiszi, hogy Kosa Attila a következőeket írta:

> Ezek szerint jobban jarok, ha egybol a 7.x-es sorozatot
> uzemelem be? Megprobalom atirni a konfigot, aztan jelentkezem
> ujra :)
>
> A tuzfalra milyen mail-szervert javasoltok? Csak tovabbitania
> kellene az igazi mail-szerver fele.

Ezekben a nehéz időkben ezt bonyolult megmondani;)

Delorie bácsival egy kicsit hadilábon állok, mert szerintem
pocsék ahogy programoz, és auditálhatatlan a kódja. De talán
ugyanezért nehéz benne exploitot fogni, és ugye eléggé figyel
a fazon. A mai napom azzal ment el hogy tőle olvasgattam kódokat,
hát elég matyóhímzés. Szóval az egyik lehetőség a qmail.
Ez egy veszprémi szokás:)

A sendmail egy öreg darab, be van járatva ezerrel,
de egészen egy idővel ezelőttig elég gyakori volt benne
a lyuk. De már egy ideje nem. Szóval lehet sendmail.
Erre pl Buci esküszik:)

Vagy postfix. Direkte biztonságosra írták, eléggé
ott vannak a topon akik csinálták, akár jó is lehet.

Az a lényeg hogy ne legyen local delivery, és hermetikusan
capmentes jailben legyen.

--
GNU GPL: csak tiszta forrásból